פורום היוצרים הדוקומנטריים הודיע לפני זמן קצר על המועמדים בקטגוריות השונות של תחרות פרסי הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי לשנת 2012, והתכנית "עובדה" כבשה ארבע מתוך חמשת המועמדויות בקטגוריה "כתבה תיעודית" בתחרות השנה. בין המועמדות לפרס "הכתבה התיעודית" הטובה ביותר בתחרות פרסי הקולנוע הדוקומנטרי נמצאות הכתבות הבאות:

"כך חוסל בן לאדן" - כתבתם של אילנה דיין וגלעד טוקטלי

שנה בדיוק לאחר חיסולו של אוסמה בן-לאדן, בבית הלבן פותחים את הדלתות ומספרים כיצד נולד המבצע ההיסטורי. צוות "עובדה" שהגיע לוושינגטון שמע מבכירים בממשל על המאמץ המודיעיני חסר-התקדים, הדילמות והלבטים בימים שלפני הפעולה, והרגע בו שמעו מהנשיא אובמה ש'הולכים על זה'. אילנה דיין וגלעד טוקטלי מציגים דקה אחר דקה את מאחורי הקלעים של חיסול בן לאדן.

>> לכתבה המלאה "כך חוסל בן לאדן"


"יומני רון ארד"  - כתבתו של בן שני
"אני עוד אחזור. שנה? שנתיים? לעולם ושוב לעולם לא אעזוב אתכם שנית". 25 שנה אחרי שנפל בשבי, בן שני ומערכת 'עובדה' חושפים תיעוד נדיר, שלא פורסם מעולם, של היומן שכתב רון ארד בשבועות הראשונים שלו בלבנון.

>> לכתבה המלאה על "יומני רון ארד"


"הלוביסטים" - כתבתו של עומרי אסנהיים


במרוצת השנים צמחה כאן תעשייה של מקצוענים שגילו שלח"כים יש כמה חולשות ששוות מיליונים - קוראים להם הלוביסטים. בד"כ הם עושים את עבודתם הרחק מאור הזרקורים, אבל תחקרינית עובדה הצליחה להשתחל לקורס פרחי לוביסטים והסודות החלו לזלוג החוצה. עומרי אסנהיים עם הכתבה שהסעירה את הכנסת

>> לכתבה המלאה על הלוביסטים


"חטיפות וכופר בלב תל אביב" - כתבתם של איתי אנגל ואפרת לכטר
הם חוטפים, אונסים, מוכרים איברים וסוחטים קרובי משפחה. זה נשמע כמו זוועה מעולם אחר אבל זה קורה כאן, מתחת לאף. בעקבות מעצרם של תושבי נתניה החשודים בסחיטה של פליטים בישראל והעברת הכספים לגורמי חמאס בסיני, הסיפור המלא של סחר וחטיפה במדבר סיני כפי שנחשף בכתבתם של איתי אנגל ואפרת לכטר

>> לכתבה המלאה על חטיפות וכופר בלב תל אביב


"תעודת חופשית" לפורמט 4 דקות של בן שני

בשנה שעברה זכתה מערכת "עובדה" באותה הקטגוריה עם כתבתו של איתי אנגל "המדריך למהפכה" בנושא המהפכה במצרים.

בנוסף למועמדויות בקטגוריה "כתבה תיעודית", זוכה מערכת עובדה למועמדות לפרס "תעודה חופשית", עבור הפורמט "ארבע דקות" של בן שני. פורמט זה מציג 4 דקות על אנשי המפתח בפוליטיקה, בתקשורת ובתרבות הישראלית.

>> לכל כתבות "4 דקות" של בן שני

18 עונות כבר מאחורינו

העונה ה-18 של "עובדה", בעריכת איל גונן, הייתה לעונה הנצפית ביותר בתולדותיה ושברה את שיאי הרייטינג של התכנית עם ממוצע של 26.4% ו- 653 אלף צופים בכל פרק. לעובדה נחשפו בממוצע בכל פרק בעונה שעברה למעלה ממיליון צופים.

בקרוב, "עובדה" צפויה לחזור לעונתה החדשה וה-19 במספר.

>> makoVOD | כל התכניות המלאות של עובדה לצפייה ישירה