התפתחות דרמטית בפרשת מותו של הנער רז אטיאס: סרטון בלעדי שהגיע לידי  התכנית "עובדה", חושף את הדקות המחרידות בהן ירו מתנדבי המשטרה  כ-30 כדורים לעבר המכונית בה ישבו רז אטיאס וחברתו באוקטובר האחרון. מהסרטון עולה כי המתנדבים היו הראשונים לפתוח בירי.

"התבצע ירי של דקה, מארבעה כיוונים, 30 כדורים- כולל וידוא הריגה. זאת לא התנהגות רשלנית, זו הוצאה להורג". אומר לעובדה  עורך הדין של משפחת אטיאס, איתן ענבר ומוסיף: "צוות המשא ומתן המשטרתי, שמיועד בדיוק למצבים מהסוג הזה, לא היה שם. במקום זה, רואים איך המתנדבים מסתערים על הרכב עם אצבע קלה על ההדק."

במחלקה לחקירות שוטרים הוחלט ביום חמישי האחרון לסגור את תיק חקירת מותו של אטיאס  ביער אשתאול. מח"ש קבעה כי השוטרים פעלו בהתאם להנחיות ולפקודות לאחר שזיהו סכנה לחיי אדם מצידו של רז אטיאס.

בהודעת מח"ש שפורסמה עם סגירת תיק החקירה נכתב כי "השניים אותרו בשעת לילה מאוחרת לאחר שהמנוח שנהג ברכב התנגש במעקה בטיחות והרכב נעצר. מתנדבי המשטרה שזיהו את הרכב הבחינו במנוח אוחז באקדח ומכוונו לעבר ראשה של חברתו ולסירוגין גם לעברם. הם קראו לו להניח את הנשק ואף ביצעו ירי אזהרה באוויר."

עוד נכתב בהודעה: "נוכח הסכנה המוחשית שנשקפה מהמנוח לחיי אדם, ביצעו המתנדבים ירי מדורג, תחילה באוויר, בהמשך לכיוון גלגלי הרכב ואף לעבר פלג גופו התחתון של המנוח מבעד לדלת הפתוחה. המנוח ירה אף הוא ובחילופי היריות נפצע אחד המתנדבים באורח קל בראשו. בשלב זה ניתנה הוראה ע"י מפקד הכוח לבצע ירי לעבר המנוח כדי לנטרל את הסכנה. בתום האירוע חולצה חברתו של המנוח מהרכב ללא פגע והמנוח נמצא ברכב ללא רוח חיים".

אנשי מח"ש קובעים בהודעה שפרסמו כי ייתכן שרז אטיאס הוא זה שהמית את עצמו: "ממצאי החקירה העידו כי המנוח נפגע מכמה יריות, בין היתר בגבו ובראשו, אולם על פי חוות דעת מומחים שהתבססו על סדרת בדיקות מעבדה קיימת אפשרות סבירה כי ירייה הקטלנית שפגעה בראשו של המנוח מטווח קרוב, מקורה בירי מאקדחו שלו". נכתב בהחלטת מח"ש.

משפחתו של אטיאס יוצאת כעת למלחמה במאבק נגד ההחלטה לסגור את התיק ומבקשת למנות שופט-חוקר לפרשה. לדברי עו"ד ענבר, "אחרי שירו 30 כדורים, רואים בסרט איך הם ירו 3 נוספים. למה? למה להרוג את הילד? האירוע התפתח לעבירה לכאורה של הריגה, שעברה לעבירה לכאורה של רצח, שעברה לעבירה לכאורה של וידוא הריגה".

ממח"ש נמסר בתגובה: "מח"ש בחנה את נסיבות המקרה הטראגי בחינה מעמיקה תוך התייחסות למכלול חומר הראיות, שהסרט הינו רק חלק ממנו, ואיננו בבחינת חזות הכל. חומר הראיות בכללותו מלמד כי מתנדבי המשטרה היו רשאים בנסיבות העניין לירות על מנת לנטרל את המנוח, שסיכן את חיי המתנדבים ואף איים להרוג את חברתו."

עובדה, שני ב-21:00