אין תמונה
"אנחנו מרוכזים בעצמנו יותר מדי". איתי אנגל

השכלה: תואר ראשון בהיסטוריה ומדעי המדינה. מרצה באוניברסיטה הפתוחה בקורס "סכסוכים בעולם"
מצב משפחתי: רווק
ותק בתחום: 20 שנה

הכתבות החשובות ביותר שעשיתי
התחום העיקרי אותו אני מסקר הוא סכסוכים בעולם. חודשים רבים ביליתי בעירק, פקיסטן, אפגניסטן, צ'צ'ניה, רואנדה, קונגו, בוסניה, קוסובו, לבנון, עזה ועוד אזורי עימות. על עבודתי בבוסניה זכיתי בפרס סוקולוב לעיתונאות והפכתי לעיתונאי הצעיר ביותר שקיבל אותו אי פעם.

אני רואה חשיבות מיוחדת בסדרת כתבות שעשיתי מהמלחמה הנוראה ביותר המתרחשת על פני כדור הארץ - ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו - שם נהרגו עד היום כבר יותר מחמישה וחצי מיליון בני אדם. בעקבות השהות שם הקמתי ארגון סיוע לנשים הנאנסות במלחמה. הפרויקט נולד בעקבות מופע רוק ענק של טובי המוזיקאים בארץ שהתגייסו למטרה. במסגרת הפרויקט מגיעות לקונגו משלחות של טובי הגניקולוגים בישראל לשהות ממושכת, לצורך הקמת קליניקות, טיפול בנפגעות המלחמה ולימוד האחים המקומיים את תהליך שיקומן.

הכתבות הזכורות עליי ביותר

ההצטרפות לגדוד 931 של הנח"ל במלחמת לבנון השנייה ותיעוד קרב לילי עם כוחות חיזבאללה; סרט שעשיתי על מסעו של ברק אובמה לנשיאות ארה"ב, שתיעד את הקמפיין ההיסטורי וסדרת כתבות מעירק שהמחישו, לראשונה מהשטח, את מימדי ההסתבכות והקושי של האמריקנים הן הכתבות הזכורות עליי במיוחד. סרט חשוב שעשיתי עסק במאפיה הסיציליאנית - "הקוזה נוסטרה" - ותיעד את מאבק השופטים שהעזו, בפעם הראשונה, להילחם ובסופו של דבר לנצח, אך שילמו בחייהם. הכתבה שאני הכי גאה בה עסקה בגולשי הגלים בגוש קטיף לפני הפינוי. במהלך הכנתה הייתה לי הזדמנות לעלות על גלשן, להיכנס לים ולעשות את מה שאני אוהב באמת.

הנושאים הבוערים בעיני
מעבר לסוגיות הכואבות של העוני והשסע המחריף בחברה הישראלית, הייתי רוצה לעורר עניין ותשומת לב לנעשה גם בשאר העולם. בשנים האחרונות הפכנו לחברה שמתעניינת כמעט אך ורק בעצמה ואנחנו מפסידים עניין בתהליכים מרתקים, מעוררי עניין ולעיתים קורעי לב המתרחשים רחוק מאיתנו, על פני כדור הארץ. ההתבוננות בהם תסייע לנו להתבונן טוב יותר בעצמנו.

כל הכתבות של איתי אנגל

הנבחרת של אילנה דיין

יש לכם סיפור מעניין? ספרו אותו לצוות "עובדה"