"זה נשמע כמו אגדה, על הגורל שנגע בסופי נגטו בלילה אחד לפני תשע שנים. זה היה באמת בסוף העולם, בעיירת פועלים בלב המדבר האתיופי, בבר המפוקפק שבו עבדה כמלצרית. ישי הדס תייר ישראלי עבר שם במקרה, הוא ראה אותה, נערה צעירה שלא שייכת לסביבה שבה מלצריות כמוה עומדות למכירה ומשהו גרם לו לעשות מעשה. כמה פעמים כל אחד מכם חשב על מעשה כזה, כמה פעמים פתרנו את עצמנו בתירוץ, אבל בפעם ההיא ישי החליט לעשות משהו.
הוא שאל את סופי מה היא רוצה לעשות והיא אמרה שחלומה להיות אחות. היא לא תיארה לעצמה שהאיש שיושב מולה מתכוון מעכשיו לממן לימודיה ולתמוך בה עשר שנים לא לתת לה ליפול. וכך הוא עשה מהלילה שבו שלף אותה מהבאר שבו עבדה ועד שסיימה את האוניברסיטה.

ישי וסופי (צילום: רונן מאיו, עובדה)
ישי וסופי | צילום: רונן מאיו, עובדה
למזלנו כל הזמן גם היתה איתו מצלמה. בלי להתכוון בכלל תיעד את המפגש הראשון ביניהם, מפגש מצמרר בין נערה מפוחדת לגבר ישראלי, בלי שהיא מבינה מה כוונותיו. למפגש השני כבר הגענו ערוכים, יחד עם הצלמים רונן מאיו ואמנון חורי נסענו בסוף הקיץ האחרון לאתיופיה לתעד את המפגש ואת טקס סיום האוניברסיטה של סופי. את התמונה הזו צילמתי ברגע הפגישה ביניהם, רגע שכבר ראיתי מאז מאות פעמים בחדר העריכה והוא כל פעם מצמרר אותי מחדש. הערב  ב 21:00 בעובדה, אנחנו מביאים את כל הסרט. סיפור מהאגדות".

ישי הדס יתארח בעמוד הפייסבוק של עובדה ויענה לכל השאלות שלכם הערב בתום הפרק

הכתבה המלאה הערב ב"עובדה", 21:00, ערוץ 2