לפנות ערב הלך לעולמו מנכ"ל אסם לשעבר, גזי קפלן, לאחר שבשנים האחרונות נאבק במחלת הסרטן. קפלן פרש מתפקידו רק לפני חודשיים עד אז המשיך לנהל את אסם ולהילחם במחלה במקביל. הוא ייזכר בעיקר בשל היותו אידיאליסט חריג כל כך בנוף המנהלים המקבילים לו. קפלן יליד תל אביב התגייס לנח"ל והצטרף לקיבוץ לוחמי הגטאות שם הוא חי עד היום. בלוחמי הגטאות גם יסד את מפעל חייו - מפעל המזון טבעול.

בשנת 1995 הוביל גזי את חבירתה של קבוצת טבעול לאסם. ב-2003 מונה גזי למשנה למנכ"ל קבוצת אסם ומאפריל 2006 הוא שימש כמנכ"ל קבוצת אסם. קפלן נחשב לאחד המנהלים הטובים במשק הישראלי, והצעיד את אסם לרווחים גם בשנה האחרונה שבה תאגידי המזון עמדו במרכז המחאה החברתית. קפלן הדגיש תמיד את מקורותיו הסוציאליסטים והתבטא בגנות השכר המופרז לבכירים. הוא עצמו המשיך להעביר את משכורתו גם כמנכ"ל אסם לקופת הקיבוץ המשותפת עד אשר הופרט קיבוץ לוחמי הגטאות.

במשך השנים שימש גזי קפלן גם בתפקידים ציבוריים שונים כגון מזכיר ארצי של תנועת "מחנות העולים", יו"ר אגף המזון במכון היצוא, יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים וכאוהד מושבע של הפועל תל-אביב גם כחבר בהנהלת הקבוצה.

בדצמבר 2010 התגלה בגופו סרטן הלבלב. קפלן קיבל את תמיכתה של מועצת המנהלים של אוסם ושל בעלי הבית העיקריים, תאגיד המזון הנסטלה השוויצרי, והמשיך לנהל את החברה ולנהל במקביל את המאבק במחלת הסרטן. גם כאשר נאלצו הרופאים לכרות את רגלו המשיך לנהל את החברה עד שהחליט בחודש פברואר האחרון כי טובתה של אוסם מחייבת את פרישתו. בשני לאפריל פרש מתפקידו ערב חג הפסח ושב לקיבוץ לוחמי הגטאות.
בחודש האחרון טופל בבית החולים בנהרייה שם נפטר הערב, כשלצידו אשתו וארבעת בניו. את גזי קפלן ליווינו במשך מספר חודשים לצורך הכנת כתבה מיוחדת ששודרה ערב פרישתו מהתפקיד, אנחנו מביאים כאן את הכתבה במלואה.