כשישבנו לשיחה האחרונה בינינו, שאלתי את הצעירה שבמרכז הסיפור הזה, איך היא רוצה שנקרא לה בסרט שאנחנו מצלמים. "שרית", היא אמרה כמעט בלי לחשוב. "אמא שלי רצתה לקרוא לי שרית לפני שנולדתי".

את 'שרית' הכרתי, כשהגיעה יחד עם אמא שלה לפגישה הראשונה איתנו. זה היה לפני מספר חודשים אחרי שסיימה להעיד בבית המשפט. היא הייתה אז עדיין תחת הלם העדות הזו. החוויה שעברה בימים ארוכים של חקירה נגדית על ידי סוללה של עורכי דין שניסו לערער את המהימנות שלה ואת הגרסה שלה לסיפור שאנחנו מכירים עד עכשיו רק ככותרת שמחצה פה לבבות: פרשת האונס המזעזע במלון הים האדום באילת.

בפגישה הראשונה בינינו רציתי להבין מה מניע אותה לעשות את הצעד הזה. למה החליטה שהיא רוצה לחשוף את הצד שלה על מסך הטלוויזיה. לשרית זה היה ברור: בשנתיים האחרונות היא קוראת כל מילה וכל טוקבק שנכתבים על הסיפור שלה. לכולם יש מה לומר על ההתנהלות שלה בפרשה הזו, אבל אף אחד עוד לא שמע את הסיפור שלה. עכשיו, היא הרגישה, הגיעה הזמן שישמעו אותה.

כדי להביא את הסיפור של שרית החלטנו מראש לפרוס את התהליך על פני סדרה של פגישות שהקלטנו וצילמנו. ניסינו להתנהל על פי הקצב שלה. ברגעים שבהם התעייפה, כשלא יכלה לעמוד יותר בשאלות ובזיכרונות – עצרנו. 

היו פגישות שאחריהן הייתי נפעם מהכוח שלה להגיע שוב ולדבר. בכל פעם היא הפתיעה אותי וחזרה. חזרה בטוחה יותר בעצמה ובמשימה שלקחה על עצמה. וככה נחשפתי גם לחלק האחר, המפתיע יותר, הלא מובן מאליו של הסיפור שלה: כמה כוחות יש בה, וכמה מעוררת השראה היא, בנחישות שלה לתקן, לשנות, לוודא שאירוע כמו שקרה לה לא יקרה יותר, לאף אחת. 

כל פגישה שלנו עסקה בחלק אחר של הסיפור, הילדות והבית שבו גדלה, הנסיעה לאילת, הבילויים שקדמו לאירוע המזעזע, ובשיאן של הפגישות האלה הגענו לדבר גם על מה שהתרחש באותו אחר הצוהריים, האירוע שאנחנו מכירים כפרשת האונס הקבוצתי במלון הים האדום. 

11 נאשמים יש בתיק האונס הזה שעדיין מתנהל בבית המשפט. חלקם מואשמים באונס, מרביתם מואשמים בכך שסייעו לאונס, ובעיקר לא מנעו אותו.

כשנחשפים לסיפור של שרית ולעדויות על מה שנעשה שם אי אפשר להישאר אדיש לכמות הבלתי נתפסת של צעירים שידעו בזמן אמת מה מתרחש, שיכלו לעצור ולא עצרו. זו הסיבה שבגללה יצאנו, העיתונאי תומר ממיה ואני, לספר את הסיפור של שרית, וזו גם המשמעות של הצעד האמיץ שהיא עושה. מי שישמע אותה ב"עובדה" לא יוכל שלא לשאול את עצמו, מה אני אעשה, מה יעשה הילד שלי, כשיעמוד מול אירוע דומה.

הסרט ישודר הערב ב"עובדה" – מיד אחרי החדשות.