איתי אנגל והצלם גיל סומך נכנסו לתוך בית חאנון, העיר הצפונית ביותר ברצועת עזה יחד עם לוחמי המילואים של סיירת חטיבת הנגב. הלוחמים, שמכירים אחד את השני יותר מ-10 שנים, כבר היו בעזה, במבצע צוק איתן. אז, חלקם אפילו קפצו לתוך המנהרות כשחמאס הרגו וחטפו את החברים שלהם – בניה שראל, ליאל גדעוני והדר גולדין – שגופתו נחטפה.  

רס"ן יאיר אלקלעי, מפקד סיירת חטיבת הנגב, הוא מהחיילים הבודדים שהיו שם, בתוך המנהרות ממש, במהלך צוק איתן. במבצע אז הוא היה מפקד צעיר וזה היה רגע ממש כמו עכשיו: בדיוק כשהפסקת האש נכנסה לתוקף. בדיוק אז תקפו מחבלי חמאס את לוחמי סיירת גבעתי. בניה וליאל נהרגו, את גופתו של הדר גולדין המחבלים חטפו לעזה באחת המנהרות. אלקלעי וכמה חיילים נוספים נכנסו למנהרה בניסיון להציל אותו.

רס״ן יאיר אלקלעי (צילום: עובדה)
רס״ן יאיר אלקלעי | צילום: עובדה
איתי אנגל עם הכוחות בבית חאנון (צילום: עובדה)
הפעילות בבית חאנון | צילום: עובדה

"החיילים מכירים את הסיפורים עליי, מוודאים שאני לא איכנס שוב למנהרה", הוא אומר. תשע שנים מאוחר יותר, מי שחקוק היטב במחשבותיהם של אלקלעי והחיילים הם הנרצחים והחטופים מהמסיבה של נובה ויישובי עוטף עזה. הם כאן בשבילם.

המשימה שהוטלה על הפלוגה של אלקלעי - טיהור טריטוריה שצה"ל עוד לא הגיע אליה - מתחם שיש בו בית ספר שהוקם על ידי אונר"א ומסגד. שם אוחסנו אמצעי לחימה, ומשם יש ירידה למערכת של מנהרות. איתי אנגל והצלם גיל סומך מלווים את הלוחמים בתוך המשימה עצמה – גם תחת אש. 

איתי אנגל עם הכוחות בבית חאנון (צילום: עובדה)
הפעילות בבית חאנון | צילום: עובדה
איתי אנגל עם הכוחות בבית חאנון (צילום: עובדה)
הפעילות בצפון הרצועה | צילום: עובדה
איתי אנגל עם הכוחות בבית חאנון (צילום: עובדה)
איתי אנגל עם הכוחות בבית חאנון | צילום: עובדה
איתי אנגל עם הכוחות בבית חאנון (צילום: עובדה)
מתוך הפעילות בבית חאנון | צילום: עובדה

הכוח סורק כיתה כיתה בבית הספר. חלק מהדלתות נעולות ויש דילמה אם לפרוץ או לפוצץ אותן כי ייתכן שהן ממולכדות במטענים. הפעילות הזו נקטעת כשיש דיווח על ירי למתחם מחוץ לבית הספר.

חייל בחטיבת הנגב נפגע רס"ר רז אבולעפיה בן 27 מרשפון, לוחם בחטיבת הנגב. רז היה מוזיקאי מחונן, והוא הותיר אחריו הורים, אחות ובת זוג.

רס"ר במיל רז אבולעפיה ז"ל (צילום: עובדה)
רס"ר במיל רז אבולעפיה ז"ל, נפל בפעילות בבית חאנון | צילום: עובדה

חטיבת הנגב חשפה ביממה אחת כמויות גדולות של מטענים, אפודים, רימונים, מקלעים, רובים וחומר מודיעיני, משגר רקטות ארוכות טווח, ופירים של מנהרות. הכתבה המלאה שודרה הערב (חמישי) ב"עובדה".