כבר עשרים שנה שעו"ד יעקב וינרוט הוא הסנגור החזק בישראל. אבל יותר מכל הוא ייזכר כאיש סודו של בנימין נתניהו - וכפרקליט שהצליח לחלץ את ראש הממשלה משורה של תיקים. בתוכנית פתיחת העונה של "עובדה", שתשודר הערב בערוץ 12, חושף וינרוט בגילוי לב נדיר מה קורה בתוך החדרים הסגורים של משפחת נתניהו ברגעי משבר.

"הוא לפעמים קורא לי באמת, על תקן של חצי פסיכיאטר, התפקיד שלי הוא להרגיע. ממש ככה", אומר וינרוט לאילנה דיין, ומספר איך הוא פועל כדי "לקלף את החרדה. להשאיר את הבעיה בעירומה. ואני די יודע לעשות את זה. זה מצליח לי.. הוא יוצא ממני רגוע... אבל חמישה ימים אחר כך זה צץ החוצה"

הם שניהם אנשים כל כך שונים שאתה חייב טקטיקות שונות של הרגעה, נכון?

"בוודאי. אצלו זה רק העולם השכלי. אצלה זה גם העולם הרגשי, גם העולם הנפשי".

בשיחות עם דיין, שנערכו בשנה וחצי האחרונות, אומר עוד וינרוט: "ביבי הוא איש ישר. כשאת מסתכלת על האיש, ותבקשי ממנו רזומה של ההצלחות שלו מול הכישלונות שלו אני אומר לך שאת תעמדי עם פה פעור". יחד עם זאת הוא מודה ש"ביבי מעריץ ממון כהשקפת עולם. אני מכיר את החולשה לבעלי הון. (ולגבי) עישון של סיגרים אצל ביבי. אם תשאלי את ביבי כמה עולה מסטיק, או כמה עולה לחם, טווח הפספוס שלו נורא ואיום. הוא לא חי את העולם של המחירים. הוא קנה סיגרים בהון תועפות של כסף במהלך השנים... ולכן כעסו עליו בבית - גם בגלל העישון, וגם בגלל המחירים".

וינרוט הודף את הטענות נגד רעיית ראש הממשלה על שימוש במשאבי מדינה לצרכים פרטיים ומדגיש שאינות חוצות את הרף הפלילי. בהתייחסו ל"תיק החמגשיות" שבו הוחלט להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו הוא אומר: "אי אפשר להתעשר מאוכל. מה עושים עם אלפי ארוחות? זה לא איזה עושר מסוים שאני צברתי".

אילו היית יכול היית סוגר בשבילה עסקה?

"לא היה צריך אפילו עסקה. היה אפשר להגיע למצב שמיד כשנפתחה החקירה הזאת יושבים עם החשבת ושואלים אותה: 'על מה מדובר פה בכלל?.. הנה קחו צ'ק ותעזבו אותנו'. ככה זה היה נגמר".

אבל שרה הייתה מוכנה לתת צ'ק?

בשום פנים ואופן לא.

ניסית?

בוודאי.