יותר משלושים שנה היה יגאל גואטה נער הפוסטר של ש"ס: בן זקונים להורים שעלו מתוניס וגידלו 10 ילדים בחדר וחצי בקרית שמונה, שזינק עם התנועה מהשכונות בפריפריה למקום הכי משפיע בפוליטיקה הישראלית. תמיד במקום הנכון בין האוזן של אריה דרעי לגלימה של הרב עובדיה. גואטה היה ש"ס, וש"ס הייתה גואטה. אבל אז הוא היה צריך לבחור: ובמשפחת גואטה, משפחה זה ערך עליון.

גואטה לא הבין שהסיפור שהסעיר את המשפחה שלו, יסעיר גם את הפוליטיקה הישראלית, ובתוך פחות שבועיים הוא ימצא את עצמו נזרק מהכנסת, ממתין לטלפון מאריה דרעי, מנסה להבין מה קרה למפלגה שגידלה אותו, והוא גדל איתה. "רוצה לשמוע סקופ?", הוא שאל את רזי ברקאי בראיון לגל"צ לפני קצת יותר מחודשיים – וסיפר איך הלך לחתונה של אחיינו עם בן זוגו. במפלגה דרשו ממנו להתנצל, אבל גואטה העדיף לוותר על מפעל חייו בגאווה, וללכת הביתה.

למה הוא עשה את זה? הערב ב"עובדה" (21:00, ערוץ 12), בן שני מביא את סיפור המסע שלו עם חבר הכנסת לשעבר ב"שבט גואטה" כדי לנסות ולפצח את החידה. סוזי האחות הקיבוצניקית מגינוסר שביקשה מיגאל לבוא לחתונה של בנה ו"החתן שלו", אבל בעצמה עדיין לא מבינה "איך זה קרה לי". כליפה האח הגדול מכרמיאל, שלימד אותו כמעט כל מה שהוא יודע על מוסיקה ותקליטים, אבל חושב ש"יגאל הוא היהלום שבכתר". גילה האישה שאיתו כבר יותר משלושים שנה, שכואב לה על מה שקרה לו אבל "מרוצה שיגאל חזר הביתה". ושמחה, הבת הבכורה, שאחרי שהשתתפה בשלוש תוכניות ריאליטי לא מבינה "מה התחרבש פה" – ואיך אבא שלה גנב את ההצגה. אחד אחד הם מתיישבים מול המצלמה, כדי לגלות את הסוד, הסוד של משפחת גואטה.

"עובדה": חמישי ב-21:00 בקשת, ערוץ 12