כל אחד מאיתנו סוחב על גבו את ההיסטוריה המשפחתית שלו אבל כשדודה שלך היא אתי אלון ואבא שלך הוא עופר מקסימוב, המשא הזה הופך הרבה יותר כבד. בשנה האחרונה נואל מקסימוב יצאה למסע התמודדות אמיץ ומרתק עם הסיפור המשפחתי שלה, היא לקחה מצלמה קטנה, נשמה נשימה עמוקה והתייצבה מול אבא ואמא שלה וגם מול דודתה, אתי אלון.

וזה לא היה פשוט, במשך שנים נואל מקסימוב בכלל לא הציגה את עצמה בשמה המלא, היא התביישה עד עמקי נשמתה בפשעים שביצעו האנשים שהיא כל כך אוהבת. צל המעשים שלהם ליווה אותה לכל מקום. דודה ואבא שלה גנבו מהבנק למסחר 250 מיליון שקל כדי לכסות את חובות ההימורים האדירים של אביה לעולם התחתון. כשהפרשה התפוצצה והבנק התמוטט, נואל היתה נערה בת 17. אז היא ראתה גם את המשפחה שלה מתמוטטת. כשהם נשלחו לשנות מאסר ארוכות היא נותרה להתמודד בחוץ עם אות הקין שהוצמד למשפחה, ולא פחות מכך עם השאלות שייסרו את המשפחה. מאז חלף עליה יותר מעשור של התבגרות ונואל הבינה שהיא לא מוכנה יותר לשלם את המחיר של הסודות והשתיקה שהועברו במשפחה בירושה - היא רוצה תשובות.

בשנה האחרונה נואל הציבה שוב ושוב את המצלמה שלה מול אבא שלה, עופר מקסימוב כשיצא לחופשות מהכלא, מול אמא שלה בבית וגם מול דודתה אתי אלון, ששוחררה מהכלא רק לפני חצי שנה. היא שאלה אותם שאלות לא פשוטות, כואבות, והם דיברו, אולי כמו שלא דיברו מעולם. על הנתיב שהוביל למעילת הענק, על השבר המשפחתי, על חשבון הנפש וגם על השינוי שכל אחד מהם עבר ב-15 השנים האחרונות.

במסע המרתק הזה נואל מבקשת אולי לסגור מעגל בינה לבין עצמה, אבל תוך כדי הדרך היא גם פותחת בפני המשפחה שלה הזדמנות להתמודד באמת. צפו בקטע מתוך הסרט שישודר הערב ב"עובדה".

הסרט המלא הערב ב"עובדה" אחרי החדשות