1. עובדה משודרת בישראל מאז 1993, מה שהופך אותה לתכנית הוותיקה ביותר בטלוויזיה. העונה החדשה, שתתחיל בחמישי הקרוב ב-21:00 בערוץ 12, היא ה-24 במספר. 12 שנים מתוך שידוריה, "עובדה" משודרת בקשת, הטלוויזיה של ישראל.

2. בארכיון המערכת יש למעלה מ-20 אלף קלטות וחומרי ארכיון. כל חומר שצולם – נשמר.

3. את אות הפתיחה של התכנית הלחין בקיץ 1993 קובי נעים. מאז עדכן קובי את הלחן מספר פעמים. הוורסיה האחרונה בוצעה בהקלטה חיה על ידי קבוצה של 12 נגני כלי מיתר.

איתי אנגל עובדה (צילום: מתוך "עובדה")
הכתב הוותיק במערכת. איתי אנגל | צילום: מתוך "עובדה"


4. בדרך לראיון עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אילנה כמעט סורבה ע"י רשויות ההגירה האמריקניות. הפקיד לא האמין שהיא בדרך לראיין את נשיא ארצות הברית, ורק אחרי שהיא הציגה מכתב רשמי מהבית הלבן, היא הורשתה להיכנס למדינה.

5. בתכנית הראשונה של "עובדה", שודרה כתבה על מטקות. הכתבה הייתה של העיתונאי האגדי בוב סיימון.

6. איתי אנגל היה בלא פחות מעשרים מדינות מטעם התכנית, ובטח יש עוד ששכחנו: עיראק, ירדן, אינדונזיה, עזה, לבנון, איטליה, קונגו, סוריה, טורקיה, רואנדה, קניה, מצרים, תוניסיה, כורדיסטאן, האיטי, ארצות הברית, פולין, צרפת, הודו, לוב ובטח יש עוד כמה ששכחנו.
כרם התימנים עובדה (צילום: מתוך "עובדה")
המשפט שלא נאמר בתכנית הפך לקאלט. מתוך תחקיר "כרם התימנים" | צילום: מתוך "עובדה"


7. הנסיעה המטורפת ביותר לצילומי כתבה הייתה כשבן שני טס לצלם כתבה על הר הגעש שהתפרץ באיסלנד הוא נסע לנתב"ג מבלי לדעת אם יטוס לניו יורק או למוסקבה. רק בשדה הוחלט על ניו יורק. מניו יורק הוא טס לרקיאווק, צילם את הכתבה אבל אז השתנו הרוחות והוא נתקע בשדה התעופה. הוא נכנס לרכב, הקיף את האי האיסלנדי ובעיירת דייגים קטנה עלה על מטוס לגלזגו. משם הוא טס חזרה לניו יורק ובסוף לישראל. שלושה ימים – ארבע מדינות.

8. בכל יציאה לפרסומות אילנה אומרת, עוד דקה נשוב.

9. חוץ מאילנה, איתי אנגל הוא הכתב הוותיק ב"עובדה", הכתבה הראשונה שהוא הכין הייתה "שטח הפקר" - מסע לבגדד.

10. עד היום שודרו 629 תוכניות.

11. בפתיחת העונה ה-20 בה שודרה כתבה על ארנון מילצ'ן, אילנה ראיינה גם את רוברט דה-נירו, בן אפלק וראסל קרואו.

12. המשפט "רחמים לא ידע", בכלל לא מופיע בכתבת כרם התימנים של עמרי אסנהיים. טוביה אושרי אומר רק כי אם רחמים לא היה יודע (על תוכניתו לבצע רצח בבר-בקר) הוא גם היה מת.

בתכנית פתיחת העונה של "עובדה", שתשודר ביום חמישי ב-21:00 בקשת, ערוץ 12, איש הסוד של נתניהו, יעקב ויינרוט מדבר לראשונה