נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שיגרה הבוקר מכתב חריג ויוצא דופן בעקבות תחקיר "עובדה" ששודר ביום רביעי. במכתב מציינת הנשיאה כי התחקיר שעשה עמרי אסנהיים מעורר דאגה.

במכתבה תוקפת נשיאת העליון את הברית בין שרת המשפטים איילת שקד ובין יו"ר לשכת עוה"ד אפי נוה. "מתברר כי יש מי שסבור שאין כל פסול בקידום מינויים של שופטים בישראל על-פי אג'נדה פוליטית", כך כותבת הנשיאה חיות ומוסיפה כי "שיתוף פעולה בין לשכת עורכי הדין ובין הגורמים הפוליטיים בוועדה, כברית מוצהרת, טומן בחובו סכנה כי הבחירה תחתור לקידום אג'נדה פוליטית על חשבון שיקולים מקצועיים". עוד כותבת חיות כי "פוליטיזציה של מערכת המשפט עלולה לערער לחלוטין את יסודותיה כמערכת עצמאית ובלתי תלויה". 

אין תמונה
"אינו מעיד על הכלל". נוה

לדברי חיות, עוד צריכה לעורר דאגה התנהלות השופטים כפי שנחשפה בתחקיר של עמרי אסנהיים. כזכור, בתחקיר ששודר ביום רביעי, נחשף כיצד מספר שופטים מכהנים ומספר מועמדים לשיפוט, מתחנפים ליו"ר לשכת עוה"ד, אפי נוה, במסגרת הכנס השנתי של הלשכה באילת. "התוכנית מציבה גם בפנינו השופטים מראה, על האופן שבו התנהלו אחדים מאיתנו באותו כנס, והתמונה הנגלית אינה מחמיאה, בלשון המעטה". כך כותבת חיות. לדבריה, "אני בטוחה שמה שראינו אינו מעיד על הכלל, אך גם כך יש להפיק ממה שראינו את הלקח הדרוש".

בינתיים הורתה חיות לשופטים שבוחרים להמשיך ולהשתתף בכנסים האלה, להקפיד על ככלי האתיקה, לא ליצור קשר עם פוליטיקאים וזאת בהתאם לכללי האתיקה. כמו כן הורתה חיות לשופטים להתנהג בהתאם למעמדם.

<<צפו בתחקיר המלא>>

"עובדה" רביעי בקשת 12