חברת החשמל החליטה בימים האחרונים למגן עשרות חדרי שנאים ברחבי רמת הגולן. זאת, כשבוע אחרי שתחקיר "עובדה" חשף את הליקויים בחדרי השנאים, שב-25 השנים האחרונות הביאו למותו של ילד אחד ולפציעה קשה של שניים נוספים. "סוף סוף עושים מה שהיה צריך לעשות מזמן", אומר אסף יסעור, בן 14 שנפצע קשה בהתחשמלות ביישוב אלוני הבשן.

אסף יסעור נפצע באפריל 2015, שבוע לפני בר המצווה שלו. הוא ראה כדור תקוע בחדר החשמל, וכשטיפס על המבנה כדי להוציא אותו - מעד ותפס בחוט החשמל שהשתלשל לעבר השנאי. המתח העצום, 13 אלף וולט, פצע את אסף קשה. הוא הובהל במסוק לבית החולים "שיבא", שם נאלצו הרופאים לקטוע את שתי ידיו.

צפו בתחקיר המלא שפורסם ב"עובדה"



חדרי חשמל, כמו זה שבו התחשמל אסף יסעור נבנו ברחבי רמת הגולן והם שונים מאלו שבשאר הארץ. כדי להגן על השנאים במקרה של הפגזה סורית, הם נבנו קרוב לקרקע בתוך חדר ללא תקרה, כאשר כבלי המתח הגבוה משתלשלים מעמוד החשמל הקרוב. בשאר הארץ, לעומת זאת, השנאים נמצאים כיום בחדרים סגורים לגמרי או גבוה בראש העמודים. אסף יסעור התייחס אתמול להחלטה למגן את חדרי החשמל האלה, ואמר: "זה דבר מאוד משמח, ואני מקווה שלא יהיו עוד מקרים כאלה מכיוון שאני השלישי שזה קורה לו. אני שמח שבזה זה ייפסק".

מנכ"ל המועצה האזורית גולן, עמיחי אלבה, כתב בימים האחרונים לראשי הקהילות בגולן: "תחקיר 'עובדה' חשף ליקוי בטיחותי משמעותי בחדרי השנאים של חברת חשמל ביישובים. בהתאם לממצאי התחקיר ועל מנת לפתור את הנושא באופן מיידי, סוכם עם יו"ר חברת החשמל ועם מנכ"ל החברה, ובתמיכה מלאה של שר התשתיות, כי חברת חשמל תפעל באופן מידי בכל היישובים בגולן על מנת לתקן את הליקויים ולהסדיר את נושא הבטיחות באופן מלא. אגף ההנדסה במועצה כבר בקשר עם מהנדסי החברה. נמשיך לעקוב עד שהנושא יטופל באופן מלא על ידי חברת חשמל".

"עובדה": שני אחרי החדשות בערוץ 2, קשת