מארין לה פן, נשיאת מפלגת החזית הלאומית בצרפת, תוקפת את הנשיא פרנסואה הולנד בעקבות מתקפת הטרור בפריז. "אנחנו במצב של עיוורון ושל רפיסות מוחלטת", היא אומרת בראיון בלעדי לאילנה דיין ששודר הערב בתכנית "עובדה" בערוץ 2.

"שנים רבות אנחנו צופים את המצב הזה. אנו רואים שהממשלות השונות אינן מקבלות את ההחלטות הנחוצות וכאשר התחזיות שלנו מתגשמות נותר רק בכעס שמציף אותנו. יש להקים מחדש את גבולותינו הלאומיים. איך אפשר להגן על שטח או לפקח על אנשים מסוכנים כשאינך יודע מי עובר בגבולותיך, מי נמצא בשטח המדינה שלך ומי מגיע אליך? אין בזה שום הגיון". 

"יש לצאת למאבק חסר פשרות נגד התפשטות הפונדמנטליזם האסלאמי בתוך שטחנו בשרות המודיעין הצרפתי יש תיקים של 11 אלף איש, רובם הגדול בגלל קשריהם לאיסלאם הקיצוני. אם הם זרים יש לשלוח אותם לביתם ולאסור עליהם באופן מוחלט לשוב לצרפת. אם הם בעלי אזרחות כפולה, יש לשלול מהם את אזרחותם הצרפתית ולגרש אותם משטח המדינה". 

בתגובה לשאלה כיצד הרגישה כשראתה את תמונתו של הילד איילן כורדי בן ה-3, שברח עם משפחתו מהמלחמה בסוריה על סירה בדרכם לאירופה ומצא את מותו מול חופי טורקיה, השיבה: "חשבתי שהוריו לעולם לא היו מסתכנים ביציאה מטורקיה על סירה רעועה, אילו מנהיגי אירופה היו אחראים ואילו לא היינו נוטעים בפליטים את הרעיון המשוגע שנקבל כל מי שרוצה לבוא, מיליון מהגרים ב-2015 ו-3 מיליון ב-2016. איתותים כאלה מצדנו גרמו לאנשים לצאת לדרכים שידענו שבהם הם עלולים לקפח את חייהם". ​

הפתרון שמציעה לה פן למאות אלפי הפליטים שמבקשים מקלט באירופה: "לשים אותם במחנות המונטריים שבהם יהיו מוגנים מהמלחמה, אבל מחוץ לגבולות האיחוד האירופי. בכל פעם שמקבלים מהגר לשטח האיחוד האירופי, מאותתים למאה מהגרים אחרים ושולחים אותם למסע מסוכן לסכן את חייהם לנסות לחצות את הים. אין לנו מה להציע להם - לא עבודה, לא מגורים, מערכת הבריאות שלנו לא יכולה לטפל בהם. מערכת החינוך שלנו לא יכולה לחנך אותם".

- עבור צרפתים רבים אימוץ החזון הפוליטי שלך פירושו נטישת ערכי הרפובליקה.

"למה?"

- משום שכל מה שהם מאמינים בו מבחינה הומנית, דאגה למין האנושי, שותפות בקהילה הגלובלית, דמוקרטיה.

"גברתי, אבל אין דמוקרטיה. לא תהיה דמוקרטיה אם לא נוכל להגן על עמנו הצרפתי. אני שומרת את ההומניות שלי קודם כל לקרובים אליי, אני שומרת אותה לפני הכל לעם שלי".

- ראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, אמר, וגם אחרים בישראל אמרו שאולי כעת אירופה תבין אותנו טוב יותר. אולי כעת צרפת תבין אותנו, הישראלים, טוב יותר. האם גם את סבורה כך?

"אני מבינה מדוע הוא אומר זאת. אני מבינה שהם אומרים שהפחד שאנו חיים בו  כשאנו נתקלים בטרור מדי יום, זה מצב שאי אפשר לחיות בו".

- האם את חושבת שיבוא יום שבו תהיי נשיאת הרפובליקה הזו? 

"זו שאלה שהצרפתים יכריעו בה". 

"עובדה" , חמישי, מיד אחרי החדשות