הערב ב"עובדה" (מיד אחרי מהדורת החדשות) יביא עמרי אסנהיים תיעוד יוצא דופן ממצלמות הקסדה של מסתערבי הימ"מ במהלך מבצע הלכידה של אחד מחברי החוליה שרצחו את בני הזוג הנקין בשומרון, אותו אירוע שהתחיל את גל הטרור הנוכחי. מסתערבי הימ"מ שפעלו בשיתוף פעולה עם היחידה המבצעית של השב"כ, נכנסו באישון ליל לבית חולים פלסטיני בשכם ואיתרו את אחד הרוצחים כשהוא בחדרו. הבוקר, הגיע אסנהיים אל תכנית "הבוקר של קשת" כדי לספר על התחקיר והמפגש עם הלוחמים.

"למעשה, מדובר בלכידת שני רוצחים, כשהערב נביא את סיפור לכידת המחבל הראשון בביתו בשכם, ולכידת המחבל השני בבית החולים בעיר", מספר אסנהיים. "ליווינו את הלוחמים בחודש האחרון מכמה כיוונים שונים, כשהכיוון העיקרי היה לדבר איתם מעבר ל'כוונות הרובה', וממש ניסינו להבין מה זה עושה להם – בכל זאת, בניגוד לרוב חיילי צה"ל, כאן מדובר באנשים שהם בעלי משפחות, אבות לילדים ולגמרי יכול להיות מצב של לוחם שמחסל בשעות הלילה, ובשבע בבוקר הוא כבר מלווה את הילד הקטן שלו לגן".

מסתערבי הימ"מ, יחידת העילית של מג"ב ומשטרת ישראל, כך מתברר, הם אנשים שלא אוהבים או רגילים לשוחח עם התקשורת, וגם שיתוף הפעולה מצדם במהלך התיעוד היה נדיר בערך כמו הצילומים עצמם. "צריך להבין שאתה בעצם אורח של המקום - לוקחים ממך את הטלפונים ברגע שאתה מגיע ליחידה, ואתה נמצא במתח תמידי מול אנשים שלא רגילים לדבר עם התקשורת, ולפעמים גם צריך לשאול אותם שאלות קשות", הוא מגלה. "לא הייתה לנו שום אשליה, וכנראה שאם המבצע לא היה נגמר בצורה חלקה אז כנראה שלא היינו מקבלים את התיעוד הזה, ובעיני דווקא הכתבות האלה הן האתגר הגדול – בגלל זה היה לנו חשוב להגיע גם לבית החולים עצמו ולהבין מהאנשים במקום איך זה נראה גם מהעיניים שלהם, שם אתה באמת מקבל פרופורציות נכונות".

גם אחרי סיום העבודה על הכתבה שתשודר הערב, אסנהיים מספר על סימני שאלה שמלווים אותו עד עכשיו: "סימן השאלה הראשון שלא עוזב אותי הוא מתי יגיע הסוף? הרי תמיד יהיה עוד מפגע שצריך לחסל. שאלה נוספת שלא מרפה היא דווקא זו שהפנה אליי מנהל בית החולים בשכם ששאל אותי איך יכול להיות שעם כל המודיעין המעולה שיש לנו, לא הצלחנו עד עכשיו למצוא ולתפוס את המפגעים מכפר דומא".

 "עובדה" , חמישי, מיד אחרי החדשות