"אהוד אולמרט ידע כל פיפס בנסיעות", כך טוענת שולה זקן, שליוותה במשך כמעט 40 שנה את ראש הממשלה לשעבר כראש לשכתו, ולבסוף העידה נגדו במסגרת עסקת טיעון, בהתייחסות ראשונה לפרשת ראשונטורס.

אולמרט זוכה בפרשה זו מאשמה של שימוש במימון כפול בנסיעותיו לחו"ל בשליחות ארגונים שונים, לצרכיו הפרטיים. זקן, שהורשעה באותה פרשה בקבלת דבר במרמה, אומרת בראיון בלעדי לאילנה דיין, שישודר הערב ב"עובדה" (ערוץ 2): "היתה שיטה. אנחנו תיכננו את הנסיעות שהן יהיו כאלה, לקחנו את הארגונים וחיברנו ביניהם כדי שיהיה עודף. אנחנו רצינו את העודף. חיברנו בין ארגונים כאלה ואחרים כדי ליצור עודף (...) אף נסיעה לא יצאה לפני שהיא עברה אותו".

את יושבת אתו בחדר?
"נכון, ושואלת אותו, ואומרת לו מבקשים אותך כאן, ומבקשים אותך כאן. אז הוא היה אומר לי: 'אוקיי, מזה תבקשי כך, ומזה כך'. הוא היה עושה את החישובים כי הוא היה אלוף בזה. אז הוא היה אומר, עכשיו את יכולה לשדרג אותי למחלקה הראשונה, מפני שארגונים אף פעם לא שילמו מחלקה ראשונה. הכי הרבה זה מחלקת עסקים".

ולא נדלקה לך שום נורה אדומה?
"לא".

לא אמרת לעצמך, רגע, אנחנו גונבים את האנשים האלה, זה כסף שלהם.
"כן. את צודקת. היתה פעם אחת שארגון אחד אמר: 'אני יודע שאתם עושים לארגון השני, אז למה אני צריך לשלם את כל הסכום'. באתי אל אולמרט ואמרתי לו 'תשמע, הם מתלוננים, מפני שזה באמת לא בסדר. שאם אנחנו עושים את זה על אותו כרטיס, אז אפשר'. אני זוכרת שהוא אמר לי: 'אז אם הם לא רוצים, לא צריך'".

אהוד אולמרט (צילום: חדשות 2)
"אף נסיעה לא יצאה לפני שהיא עברה אותו" | צילום: חדשות 2
"לא עניין אף אחד מה קורה איתי"

בעת חקירתה ובמהלך משפט ראשונטורס, בחרה זקן לדבוק בזכות השתיקה ולא להעיד. בראיון ל"עובדה" היא חושפת את אחורי הקלעים של ההחלטה הדרמטית הזאת, שהוגדרה בידי פרשנים כ"התאבדות משפטית", ואת השיחות האסורות בינה לבין נאשם מספר 1 בתיק - אהוד אולמרט. בסיום המשפט היא הורשעה בקבלת דבר במרמה, על כך שגבתה מהארגונים שהזמינו את אולמרט לחו"ל תשלום כפול, שנוצל לצורכי נסיעותיו הפרטיות, בעוד שהוא עצמו זוכה מכיוון שלא הוכח כי ידע על כך דבר. 

כך מספרת זקן ל"עובדה" על הרגע הדרמטי שבו הבינה בבית המשפט כי הוא זוכה ואילו היא הורשעה: "הוא יושב לידי ומחזיק לי את היד. אני חושבת שאם הייתי מרימה את השרוול באותו רגע, היה לי צבע כחול כזה. (הוא) תופס לי את היד חזק ולא מרפה. אני מסתכלת עליו, והוא לא מסתכל עלי. הוא רק מסתכל על השופטת, ואז היא מתחילה להקריא. מגיע השלב של השורות שמזכות אותו, אחרי שהקריאו את הזיכוי שלו כבר היה רעש באולם. זה כבר לא עניין אף אחד מה קורה איתי. ואני מקשיבה ואני אומרת 'שקט', כי אני רוצה להקשיב. וזה לא בדיוק מעניין, כי הוא באיזשהו מקום כבר מסמס, ועורכי דין כבר מדברים ביניהם, ואני מסתכלת עליהם כאילו, 'הלו חבר'ה, אולי שכחתם, אבל אני זו שישבה פה שנים יום־יום'.

"ואז הנשיאה אומרת שהיא מזכה אותי מפרשת טלנסקי, ולגבי האישום השני בפרשת ראשונטורס, היא מרשיעה והיא נותנת מאסר על תנאי ו–40 אלף שקל קנס. ושום דבר. זה לא מעניין אף אחד. ואני נשארת ישובה, והיא מסיימת להקריא ושלושת השופטים קמים לצאת. כל האולם קם לכבודם וכולם נעלמים. המשפט שמהדהד בראשי כל הזמן - 'לא יהיה דבר כזה שאני אזוכה ואת תורשעי'.

אבל אולמרט בטח אמר לך משהו אחרי שהוא שמע שהורשעת.
(שתיקה).

אף מלה?
"הוא נעלם".

מצוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נמסר: "שולה זקן, שבתי המשפט קבעו כי היא אשה לא אמינה, מתפרנסת כיום משיווק דברי בלע שקריים על מר אהוד אולמרט. העיתוי שבו בוחרת גברת זקן להמשיך ולשקר במצח נחושה אינו מקרי, שכן בימים אלה דן בית המשפט העליון בערעורים של המדינה ושל מר אולמרט ואנחנו מצפים להכרעתו".

>> הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

לעוד כתבות באתר:

"עובדה" חוזרת בעונה חדשה, חמישי, מיד אחרי החדשות