פילוח נתוני שיח ברשת שערכה חברת "Vigo" מעלה כי תחקיר "עובדה" אודות רחבעם זאבי עורר עד כה קרוב ל-10,000 תגובות במדיה החברתית, ביניהן מאות תגובות של פוליטיקאים ואישי ציבור. עם זאת הנתון המעניין ביותר שניתן להסיק מפילוח הרשת הוא העובדה כי עד מועד השידור בלטו עמדות פוליטיות בעד ונגד השידור מהשמאל והימין בהתאמה) ולאחר השידור נרשמו בעיקר עמדות חיוביות לגביו. 

לפני שידור התחקיר כמעט ונרשם שוויון בעד ונגד שידורו, כאשר גולשים המזוהים עם עמדות שמאל היו בעד שידור התחקיר באופן מובהק ואילו גולשים המזוהים עם עמדות ימין היו נגד שידור התחקיר באופן מובהק. יש לציין כי כמעט ולא נרשמו ויכוחים בין 2 העמדות: המתנגדים טענו כי "גוויה לא יכולה להגן על עצמה" ולכן שידור התחקיר במעמד צד אחד ממילא לא ישפיע אלא רק יפגע במשפחה (טיעון אישי), ואילו התומכים טענו כי אם גנדי אינו ראוי יש לשקול מחדש את שימור מורשתו (טיעון ציבורי).

אחרי שידור התחקיר עלתה כמות התומכים בו ובמקביל טושטשה הזהות הפוליטית: יותר ימניים הזדעזעו מהתחקיר וקראו עתה לבחון את הממצאים אודות גנדי. בנוסף ניתן לזהות כי עמרי אסנהיים וצוות "עובדה" זכו לחשיפה אוהדת בעקבות התחקיר: למעלה מ-500 שיחות שיבחו את העבודה העיתונאית והתחקיר המקצועי.

 

הסודות האפלים של רחבעם זאבי - פרומו (צילום: מתוך עובדה, שידורי קשת)
עורר דיון ציבורי רחב | צילום: מתוך עובדה, שידורי קשת

רביב טל, מנכל חברת "Vigo" כותב בתגובה לנתונים: "בשבועות האחרונים היינו עדים למספר אירועים בהם הרשת הפכה לבמת דיון לתכנים טלוויזיונים דוגמת "צל של אמת" ו"האח הגדול". יש להניח כי דווקא משום שמדובר בנושא אמונציונאלי ולא פשוט הגולשים ימשיכו לעסוק בו גם בימים הקרובים".

"עובדה"- חמישי מיד אחרי החדשות