חבר הכנסת לשעבר, אמנון כהן, המכהן כיו''ר מכון התקנים, יודיע בשעות הקרובות אם הוא משעה את עצמו מתפקידו במכון בעקבות תחקיר "עובדה", ששודר ביום חמישי בערוץ 2. בתחקיר נחשפה מערכת קשרים בין כהן לאיש העסקים דניאל מולקנדוב, במהלכה קידם לכאורה כהן חקיקה שהטיבה עם מולקנדוב, תמורת תשלום. כהן הכחיש את הדברים וטען כי כל פעולותיו נעשו לטובת הציבור.

הפרסום עורר סערה פוליטית: שר הכלכלה הממונה על מכון התקנים ועל מינוי היו''ר הנוכחי הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו. את כהן דחף לתפקיד שר הכלכלה הקודם, אריה דרעי. גורמים המקורבים לבכירים בממשלה רמזו היום כי בסביבתו של דרעי וכהן שוקלים להודיע על השעייתו מהתפקיד.

ככל הידוע, כהן מנהל עתה מגעים עם עורכי דינו, במהלכם יוחלט אם יכריז על השעיה. נראה, כי אם כהן יחליט להישאר בתפקידו, נתניהו יידרש להתערב בפועל בתהליך וללחוץ לכיוון של חופשה, או השעיה עד לקבלת תוצאות הבירורים שנעשים בנושא על ידי הרשויות הרלוונטיות. לאור זה, ההערכות הן כי כהן יודיע על השעייתו מהתפקיד.

כהן מונה לתפקיד במסגרת עסקת חבילה בין התאחדות התעשיינים, הדומיננטית בפעילות המכון, לדרעי - שאיפשר להתאחדות למנות מנכ''ל מטעמה, התעשיין אלי שטיין. בתמורה לכך, ההתאחדות איפשרה לדרעי למנות את כהן לתפקיד.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

"עובדה"- חמישי אחרי החדשות