הערב ב"עובדה" יספר ניר שחק את סיפורה של מדינה שלמה, סיירה ליאון, המדינה בה מחלת האבולה משתוללת, אחוזי התמותה נוסקים ובלב ליבה נמצא בחור ישראלי, חייל לשעבר בצנחנים, שרק רוצה לשלוח את בנו לחוף מבטחים, חזרה לישראל.

"אין לנו ממה לחשוש בכל בנוגע לעצמנו כי חזרנו כבר לפני שלושה שבועות", מספר הערב ניר שחק לעודד בן עמי, "יש תקופה של 21 יום בה דוגר הנגיף בגופו של אדם, והזמן הזה כבר עבר, כך שהכל טוב". שחק, שלפני טיסתו יחד עם הצלם  איתן חתוכה דאג להתייעץ עם מומחים כדי לדעת כיצד להתמגן כראוי, הגיע עם מספיק ציוד מהארץ, כזה שעזר לו כשהגיע לאזור בו מבודדים את החולים, שם גם ליוו אותו מומחים שלבשו בדיוק כמוהו את החליפות האטומות שמונעות הידבקות בנגיף המסוכן.

על הביקור במדינה המערב האפריקאית יש לשחק לא מעט מה לספר, ונראה שלא מדובר בבשורות מעודדות: "כרגע זה המקום הקטלני ביותר שקיים ביבשת הדרומית מבחינת מגפת האבולה", אומר שחק, "בעיקר בבירתה של סיירה ליאון, שם קצב הנדבקים הוא הגבוה ביותר. אחוזי התמותה הם בין 70 ל-90 אחוז, וזה בעיקר בגלל שמדובר באחת המדינות הנכשלות ביותר בעולם שצריכה להתמודד עם המגיפה הקטלנית הזו ועם מערכת בריאות שקרסה מזמן בלי כל קשר לאבולה".

גדעון מרטין (צילום: אור גץ)
גדעון מרטין | צילום: אור גץ
את הנקודה הישראלית בסיפור מצא שחק בדמותו של טדי מרטין, חייל לשעבר וזה שהוביל את מרד האסירים המפורסם בכלא 6: "טדי מתגורר שם כבר חמש שנים", מגלה שחק, "הוא התגייס למאבק נגד הנגיף ולמעשה גויס על ידי הממשלה – הוא מסייע לתושבים, ובאותה נשימה גם חווה דרמה משפחתית גדולה בה הוא מנסה לחלץ את בנו בן התשעה חודשים ולהוביל אותו למקום מבטחים בישראל".

הסיפור המלא הערב ב-21:00, ערוץ 2

>> מיד לאחר התכנית יתארח ניר שחק בדף הפייסבוק של "עובדה" לשיחה עם הגולשים"