הערב ב"עובדה" יוצא בן שני לפגוש זוג הומלסים בעיצומו של תהליך השיקום שלהם, שפי בן ה-22 ונעמי בת ה-19. לקראת שידור הכתבה, הגיע הבוקר שני יחד עם רעות גיא מעמותת על"ם, לספר את סיפור החיים המורכב של הזוג הצעיר בכלל, ושל אלו שקולם לא נשמע בפרט.

"שיפי, הגיבור של הכתבה שלנו, מנגן במדרחוב על גיטרה", מספר שני על הזוג הצעיר, "בפעם הראשונה שפגשתי אותו הוא היה במקום אחר לחלוטין. הגעתי לבניין נטוש במרכז ירושלים - מצד אחד בית אבן היסטורי, מצד שני בית נטוש בו גרים בו שני צעירים שמנסים לצאת מהחיים האלה, והדרך הנכונה מבחינתם היא להתחתן. אנחנו עוקבים אחריהם לאורך כל החודש הזה, עד לחתונה הגדולה ומהרגשת שלהם".

מהזולה לחופה (צילום: רעות גיא, עובדה)
בן ונעמי במהלך הצילומים | צילום: רעות גיא, עובדה
רעות גיא, נציגת עמותת על"ם, שליוותה את שני בזמן הכנת הכתבה, חושפת מעט על החיים של כל אותם צעירים המתגוררים ברחובות: "אנחנו פוגשים הרבה צעירים חסרי בית, וצריך לזכור שלפני שהם הומלסים הם בני אדם", היא מחדדת, "אנחנו פוגשים אותם במצבי מצוקה קשים - הם חיים ברחוב, אוכלים ברחוב ומנסים לשרוד. חשוב לזכור שלא כל הסיפורים נגמרים כמו אצל שפי ונעמי,ו לפעמים מדובר באנשים שלא מאמינים לאף אחד בעולם הנורמטיבי, והתפקיד שלנו הוא להחזיר להם את האמונה חזרה בבני אדם ובחברה".

לסיכום, מתמקד שני חזרה בסיפור שישודר הערב: "במקרה שלנו מדובר על סיפור עם תקווה בסופו. אנחנו מלווים אותם עד לנקודה מאוד משמעותית - הם לא היו בקשר עם המשפחה שלהם תקופה ארוכה ופתאום הם עושים אירוע מאוד נורמלי, כשאתה לא באמת יודע באמת מי מהם חוזר לבסוף לרחוב ומי חוזר הביתה". 

"עובדה", הערב ב-21:00