האם במכון לרפואה משפטית קיימת לכאורה שיטה של זיוף ראיות בחסות המדינה? הערב ב"עובדה" ייצא עמרי אסנהיים לתחקיר מאחורי הקלעים של המכון לרפואה משפטית, בו ילווה את ד"ר מאיה פורמן, מי שנתנה את חוות הדעת מטעם רומן זדורוב בפרשת תאיר ראדה, שמספרת סיפורים מפחידים שקרו לאורך השנים האחרונות.

"כל הסיפור הערב יוצא מתוך פרשת תאיר ראדה, אחרי שד"ר פורמן מגישה את חוות הדעת שלה מטעם זדורוב לבית המשפט המחוזי", מספר הבוקר אסנהיים בתכנית הבוקר של קשת, "היא מגישה את זה אחרי שהעליון מחזיר את התיק למחוזי, שם היא נקטלת על ידי השופטים, מהרגע שזה קורה, למעשה, הפרקליטות מנהלת נגד ד"ר פורמן מלחמת חורמה על מנת שהיא לא תתקבל למכון לרפואה משפטית".

השאלה המסקרנת מכולן לפני התחקיר הערב, היא איך הגיע אסנהיים יחד עם צוות התכנית לשוחח עם ד"ר פורמן למרות כל הפחד שקיים בה מהממסד. "לפני הכל צריך לתת קרדיט לשתי עיתונאיות 'הארץ'", הוא מספר, "אנחנו למעשה מראיינים את פורמן ושומעים ממנה את כל הסיפור כי אנחנו מגיעים בדיוק בנקודת זמן קריטית בה היא מנצחת ומתקבלת לאבו כביר, בשיא המאבק, כשהעניין בוער בה לחלוטין".

לאורך התחקיר גילה צוות התכנית דברים שאנחנו, אזרחי המדינה, לא יודעים עליהם והם בגדר "שלא נדע". אסנהיים שופך עוד קצת פרטים לפני השידור הערב: "כל השנים האלה המכון הוא חלק מהפרקליטות, לפחות בעיניהם, ומבחינתם הוא לא משרת את הנאשמים או הסנגורים. ובתקופה הזו ד"ר פורמן רואה דברים שלא ייאמנו. בהקשר הפרקליטות אגב, חשוב להגיד שקרו כל מיני דברים שאסור שיקרו, כמו שינויים בתיקים ובידוי ראיות".

תגובת פרקליטות המדינה: "תופעה של פברוק ראיות או יצירת ראיות כוזבות במכון לרפואה משפטית אינה מוכרת לפרקליטות. מובן מאליו שאם אכן התרחשה, הדברים חמורים ואין להם כל לגיטימציה".

בעניין פרשת זדורוב: "בית המשפט קבע כי סוג הסכין בו נרצחה תאיר ראדה אינו משנה וזדורוב הורשע על בסיס ראיות רבות נוספות. הטענה כאילו ניסתה הפרקליטות להסתיר את עמדת ד"ר קוגל מופרכת. 

בפרשת זדורוב מתחו השופטים ביקורת יוצאת דופן על ד"ר פורמן, וקבעו כי חוות דעתה היתה רשלנית ובלתי מקצועית ועדותה לא אמינה. ביקורת זו והשלכותיה על האפשרות להסתמך בעתיד על חוות דעתה כמומחית – והן בלבד – עמדו בבסיס רצון המדינה לעכב את כניסתה לתפקיד. לו היה ממש בטענת הרדיפה המופרכת, המדינה היתה מתנגדת לעצם מועמדותה של פורמן לתפקיד במכון לרפואה משפטית, חצי שנה אחרי שמסרה פורמן את עדותה מטעם זדורוב".

"עובדה", הערב ב-21:00