הערב ב-21:00 יפגוש בן שני מחאה מסוג חדש – מחאתן של הנשים החרדיות. במהלך התכנית ילווה שני ארבע נשים מקבוצת "לא נבחרות – לא בוחרות",  קבוצה שלבה ואמונתה נטועים אמנם ברחוב החרדי, אבל השאיפות שלה מהפכניות - להכניס את האישה החרדית הראשונה לכנסת.

בתכנית "הבוקר של קשת", מספר שני כיצד צמחה המחאה הזו מקריאה של נשים בודדות בפייסבוק. "פה מסתתר בעצם הסיפור הגדול. ישנם כל הזמן פסקי הלכה שמנסים להתמודד עם המודרניות, אבל מצדו השני של הציבור החרדי, במיוחד אצל הנשים, יש רצון לצאת לעבוד ולפרנס את המשפחה. ברגע שהן יוצאות החוצה הן נתקלות בעולם החילוני והמודרני, מכירות ולומדות אותו, שולטות בו לא פחות טוב מאתנו החילונים, ואז מגיעים הפערים והעימותים שצומחים עד למחאה הזו, בה הן מגיעות למפלגות החרדיות ואומרות להם בפירוש שלא יכול להיות שלא תהיה נציגות נשית במפלגות החרדיות".

מהפכת הנשים החרדיות (תמונת AVI: מתוך עובדה, שידורי קשת)
"ברגע שהן יוצאות החוצה הן נתקלות בעולם החילוני והמודרני, מכירות ולומדות אותו" | תמונת AVI: מתוך עובדה, שידורי קשת
השאלה הגדולה והמסקרנת מכולן, היא האם קיים איסור הלכתי על ריצה של נשים חרדיות לכנסת, וגם כאן, התשובה מפתיעה: "אין ולא קיים איסור כזה. כך לפחות, על פי הנשים. מדובר לגמרי בדומיננטיות גברית ושמירה על ההגמוניה", מספר שני ומציג קטע מתוך הכתבה שתשודר הערב. "יצאנו עם הנשים לכינוס של מפלגת 'יהדות התורה', שם הן עמדו וניסו לחלק פליירים עם פסקי הלכה. התגובות שקיבלו היו מבטלות והן שמעו תגובות כמו 'שיישבו בלול' וכדומה".

לסיכום, ניסו חברי הפאנל להבין את הלך הרוח החרדי בעקבות המחאה שתוצג הערב. "צריך להבין שהמגזר הזה הולך אחרי מה שהרבנים מורים לו", אומר שני, "זה לא משנה אם דעתם נחה מאותן מפלגות או לא, זה מה שהרבנים מורים". עוד מוסיף שני, שבתחילת התהליך חששו הנשים מאיומי נידוי, וההתמודדות הגדולה שלהן הייתה האם להכניס מצלמות לביתן. "אחת הנשים שיופיעו בכתבה, אשר מתגוררת במאה שערים, היא אישה סופר אמיצה שחששה שיראו אותה, ואני מבטיח שהערב לא תוכלו להישאר אדישים אליה".

"עובדה"- הערב (שני), 21:00