הוליווד סוערת בעקבות החשיפה של "עובדה". לאחר שנים של שמועות והכחשות מספר ארנון מילצ'ן, טייקון הסרטים הבינלאומי, על פעולתו החשאית למען ישראל: איך גייס את בכירי התעשייה, ביניהם הבמאי זוכה האוסקר סידני פולק והשחקן ארתור דרייפוס, שיחד איתו שיתפו פעולה עם המודיעין הישראלי. מילצ'ן חושף שבשנות ה-70 הוא פעל בחשאי בארה"ב ולקח חלק לא רק בעסקאות נשק גדולות, אלא גם ביצירת קשרים מבוססי אינטרסים מעבר לים, דוגמת שיתוף הפעולה עם משטר האפרטהייד בדרום אפריקה בתמורה לסיוע בתכנית הגרעין הישראלית.

"הסוכן הכפול" בכותרות: מהוליווד עד סין

מילצ'ן הוא אחד מאנשי המפתח בהוליווד והפיק סרטים אהובים רבים: 'אישה יפה', 'מועדון קרב', 'מר וגברת סמית' ועוד, לכן מהרגע בו הסיפור התפרסם אתרי חדשות רבים גילו בו עניין רב והקדישו כותרות בולטות לנושא. כך למשל כתב ה"הוליווד רפורטר" טען שבעודו מפיק את הסרטים המצליחים בעולם, אורח החיים הכפול שניהל מילצ'ן בקלות יכול היה להוות בסיס לשובר קופות הוליוודי. גם ה"דיילי ניוז" הניו יורקי הקדיש כתבה לחיים הכפולים שלו תוך אזכור סרטיו המפורסמים, ה"מייל און-ליין" פתח בציטוט של מילצ'ן שמבהיר שהוא גאה במעשיו וה"אינדיפנדנט" הבריטי אף העניק לו את התואר הנכסף 'ג'יימס בונד של החיים האמיתיים'.

ג'יימס בונד האמיתי
ג'יימס בונד האמיתי
ולא רק אמריקה: הידיעה התפשטה בכל העולם וזכתה להתייחסויות אפילו בסין ורוסיה. כלל המהדורות האינטרנטיות צרפו קטעים מהסרטים הגדולים שהפיק מילצ'ן וחלקם אף פרסמו קטע מהראיון המקורי איתו שערכה אילנה דיין. 

גם בסין
גם בסין
למרות שפעולותיו נשמרו בסוד כד כה, חבריו לתעשייה מודים שידעו על פועלו למען ישראל. השחקן רוברט דה נירו, חברו הטוב, טוען שעלו בו חשדות בנושא וכששאל את מילצ'ן האם הוא פועל למען מדינתו הוא לא הכחיש. בכתבה המלאה יתראיינו גם בן אפלק וראסל קרואו שיחשפו מה הם ידעו ובמה חשדו לאורך עבודתם עם מילצ'ן.

עובדה, שני ב-21:00, ערוץ 2