זאב רוטשטיין (צילום: רונן מאיו, עובדה)
זאב רוטשטיין | צילום: רונן מאיו, עובדה
"לי אין ספק שהציבור חייב להמשיך ליהנות, גם מפרופ' צבי רם וגם מפרופ' שלומי קונסטנטיני, זה אנשים שהצילו אלפי חיים ויש להם הרבה מה לתרום. אם הם מעדו, הם צריכים לשלם את חובם כמו כל אחד שמעד, והייתי רוצה מאוד שיחזרו חזרה לטפל בחולים", כך אומר הערב לאילנה דיין מנהל בית החולים שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, זאת בעקבות תחקיר "עובדה" שחשף שלושה מבכירי הרופאים באיכילוב, פרופ' צבי רם, פרופ' שלומי קונסטנטיני וד"ר יוסי פז, כשהם דורשים אלפי יורו מתחת לשולחן עבור ניתוח של תיירי מרפא בבית החולים הציבורי.

פרופ' רוטשטיין שהתראיין לתכנית עובדה שתשודר הערב, תולה את האשם בהשחתה בצמיחת הרפואה הפרטית בישראל, שהעמידה את הרופאים בפני פיתוי שהם מתקשים לעמוד בו. "קרה דבר במדינת ישראל. אני קורה לו אל דוראדו. הנהירה לזהב. והזהב - במיליארדים, לא במיליונים – נמצא בחוץ. הרופאים שלנו, לדאבוני הרב נוהרים אחרי הזהב".

פרופ' רוטשטיין, מהמצדדים הנלהבים בתיירות המרפא בבתי החולים הציבוריים, דחה את הביקורת שהשמיע מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, על מה שהפך תוך שנים ספורות מטפטוף של מקרים בודדים לתעשייה המגלגלת מאות מיליונים ללא הסדרה. לטענת רוטשטיין, תיירות המרפא אינה גורמת שום נזק לחולה הישראלי. "יותר מכך, בזכותה הרבה מאוד מהישראלים ניצלים".

כשנשאל האם העובדה שמאות מיליונים מכספי תיירי המרפא מוזרמים למערכת הציבורית ללא פיקוח, לא תורמת להשחתתה, השיב: "זה שהיה אירוע שקשור לתיירות מרפא לא אומר שאם הייתם בודקים בצורה אחרת לא הייתם מוצאים את זה לגבי מישהו אחר... אם היית שולחת דווקא משפחה ישראלית ומוצאת תופעה דומה, אז היינו סוגרים את בתי החולים בפני חולים ישראלים?!".

כשנשאל רוטשטיין האם מקרים כאלה עשויים להתרחש גם בשיבא השיב: "אני רוצה להאמין שבמערכת הרפואית שאני מנהל... אין תפוחים מהסוג הזה שלוקחים כסף מתחת לשולחן... זה סיוט אדיר של מנהל בית חולים".

הכתבה המלאה תשודר הערב ב"עובדה", 21:00, ערוץ 2