בתום שידורה של הכתבה המלאה, התארח ישי הדס בעמוד הפייסבוק של עובדה והודה לגולשים על התגובות המרגשות שהחלו למלא את העמוד: "התרגשתי גם אני", הוא כתב. "למדתי היום שתעוזה ורצון טוב יכולים להועיל גם לאחר, אתה מודל לחיקוי לכולנו פה, שמחה לדעת שהדרך בה האמנת והלכת איתה הניבה תוצאות מדהימות, כל הכבוד", כתבה סיגל, אחת הגולשות.

הדס המשיך לכתוב: "שואלים אותי למה עשיתי את זה", הוא סיפר, "אני מאמין שכל אחד באיזשהו שלב בחיים היה רוצה שיהיה מישהו לצידו, מתי שהוא צריך, וידאג שהוא לא לבד. אני שמח שהצליח, והכי חשוב לי להגיד שאני לא הסיפור פה - הקרדיט הוא לסופי שהצליחה לעשות את זה - וזה לא היה לה פשוט", הוא פרגן, והגולשים לא נשארו אדישים: "הצלחת לגרום לי להזיל דמעות, אושר שהצליחה בזכותך!!!".  

המסע לאתיופיה - סופי (צילום: רונן מאיו ואמנון חורי, עובדה)
סופי משלימה את המסע ומסיימת את הלימודים | צילום: רונן מאיו ואמנון חורי, עובדה

"הסיפור שלכם נותן תקווה שאפשר וצריך לחיות בעולם טוב יותר של אהבת אדם"

הגושלים בפייסבוק המשיכו להודות לישי על ההשראה: "ריגשת באהבה ובנתינה הענקית שלך, יש לך לב רחב ראית פוטנציאל במקום חשוך והפצת בו רק אור מי יתן ותמשיך להאיר ולהדביק באהבה ובטוב ליבך את חייך וחיי אחרים", כתבה מירי, וגילי הוסיף: "ישי, אתה מעורר השראה! הסיפור שלכם נותן תקוה ומעורר אמונה שאפשר וצריך לחיות בעולם טוב יותר של אהבת האדם, של חברות ושל ערבות הדדית. הנתינה שלך אינה מובנת מאליה ואני בטוחה שתגרום לאנשים רבים ואני בכללם, לתת שלא על מנת לקבל".

סביון גם הוא התרגש מהמעשה יוצא הדופן של ישי: "אתה גורם לי לחזור ולהאמין ב"רוח האנושית" שחשבתי שנעלמה ברווח בין ההון לשילטון, בין העוני לראוותנות, ובין החמלה לאכזריות. תודה לך!". 

המסע לאתיופיה - ישי וסופי (צילום: רונן מאיו ואמנון חורי, עובדה)
סופי וישי: "סיפור מעורר השראה ונותן תקווה" | צילום: רונן מאיו ואמנון חורי, עובדה

ישי הדס: "אני מנסה לעזור לסופי למצוא עבודה ברוקחות, זה ללא ספק האתגר הבא"

ישי המשיך ושיתף את הגולשים במצבה של סופי היום: "אני מנסה לעזור לה למצוא עבודה ברוקחות, זה מאד מסובך. יש באתיופיה תחרות גדולה על מקומות עבודה, מעט מקומות והרבה תחרות... פניתי לכמה גורמים בארץ שחשבתי שאולי יוכלו לעזור אבל בינתיים ללא הצלחה", הוא סיפר, "זה ללא ספק האתגר הבא שעומד בפניה - אבל אני מאמין ובטוח שכל מי שיעסיק אותה יהיה מאושר". 

"מודה שהיו לי הרבה דילמות עד שהסכמתי לעשות את הסרט, כי אני אדם פרטי מאד. אבל קיוויתי שהסרט יעשה לאנשים טוב, ייתן להם תקווה ואולי יעשה גם להם חשק לתת קצת, אם הם יכולים", הוא סיכם והודה: "המון תודה בראש ובראשונה לסופי שקיימה את מה שהבטיחה ולצוות המופלא של 'עובדה' שעשו סרט יפהפה", הוא כתב, "תודה גדולה לכם הצופים והמגיבים, אני מובך ונרגש באותה מידה... מקווה שהסוף הטוב של הסרט הוא רק התחלה".