"ניצב מנשה ארביב במצוקה נוראית", מתייחס מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו לראשונה להסתבכותו של ניצב מנשה ארביב, ראש יחידת להב (433) בחשדות לקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו. "אני חושב שכל מי שעוסק בעניין, מח"ש, פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה חייבים לתת לארביב כמה שיותר מהר את האפשרות להגן על עצמו. הוא נמצא כרגע בבית כבר כמעט שבוע שלישי, הוא קורא את כל ההאשמות החמורות, הוא מטפס על הקירות. הוא טוען שזו עלילת שווא. לפחות תנו לו את ההזדמנות הכי בסיסית להוכיח שמדובר בעלילת שווא".

"אני לא הייתי רוצה לראות את דפני ליף מורשעת בפלילים"

האישום בוטל. ליף (צילום: עודד קרני, mako)
"לא רוצה לראות אותה מקבלת עונש על זה שהיא הקימה תנועת מחאה... לא כשאני מפכ"ל" | צילום: עודד קרני, mako
בראיון שהתקיים השבוע, עוד לפני שהיועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין הורה לעכב את ההליכים הפליליים נגד דפני ליף, שנאשמה בתקיפת שוטרים בהפגנה במסגרת המחאה החברתית לפני שנתיים, מכריז דנינו כי הוא מתנגד להחלטה להעמיד את ליף לדין – החלטה שהתקבלה על ידי התביעה המשטרתית הכפופה לו. "אני לא אהבתי את כל כתבי האישום [נגד המפגינים], זה לא היה רק דפני ליף. אבל לא התערבתי בשיקול הדעת... אחרי שראיתי שוב את הפרסומים... ביקשתי שהם יעשו רגע סטופ לבדוק את עצמנו שוב וזה מה שעשינו... אמרתי, נעשה את זה יחד עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין ועם פרקליט המדינה, ונראה אם בשלב הזה באמת נכון להמשיך את ההליכים. אני לא הייתי רוצה לראות את דפני ליף מורשעת בפלילים ובטח לא מקבלת עונש על זה שהיא הקימה תנועת מחאה ויצאה עם זה לרחוב. לא במדינת ישראל, לא כשאני מפכ"ל".

"אני חושב שהיום יש פחות שחיתות"

דנינו הודף את הביקורת על אוזלת ידה של המשטרה במלחמה בפשע המאורגן, וגם את הביקורת על כך שבתקופתו כמפכ"ל לא נפתחה ולו חקירת שחיתות חמורה אחת נגד אישי ציבור בכירים. "מספיק כבר עם הדמגוגיה הזולה הזו, מספיק. אתם באמת מנסים להטעות את הציבור. אתם מנסים לבלבל אותו. מה אתם מנסים להגיד לו? שיש משטרה אנמית שלא נלחמת בשחיתות? לי אתם אומרים את זה?! אם אתה בודק היום אובייקטיבית, אתה רואה הרבה פחות [חקירות]. ואז אתה שואל את עצמך למה? האם באמת זה בגלל שאף אחד פה לא עושה את עבודתו? אני מנסה להיות הכי אובייקטיבי שאפשר, למרות שזה קשה... אני חושב שהיום יש הרבה יותר זהירות. אני חושב שהיום יש פחות שחיתות. אני מעריך שההרתעה נוצרה בתקופה, נקרא לה 'תור הזהב של רשויות האכיפה במלחמה בשחיתות', בתקופה שהייתי ראש אגף החקירות".