פרשת "האלמן הכפול" נחשפה לראשונה לפני כשלוש שנים וחצי: כתב התכנית עמרי אסנהיים חשף אז את נסיבות מותן הדומה של שתיים מנשותיו של שמעון קופר, אורית דורון ז"ל וג'ני מור-חיים ז"ל. תיק החקירה המשטרתי בעניין זה היה סגור עד אז מחוסר אשמה.

לאחר שידור הכתבה, הגיש קופר תביעת ענק נגד התכנית בסך חמישה מיליון שקלים.  באוקטובר 2010, חודשים ספורים אחרי שעלה על דוכן העדים במשפט זה, החליטה המשטרה לעצור את קופר, ולאחר מכן  הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום בגין רצח כפול.  בעקבות כך ,משך קופר את תביעת הדיבה שהגיש.

הסיפור המלא על האלמן הכפול (תמונת AVI: mako)
שמעון קופר - "האלמן הכפול" | תמונת AVI: mako

בעונה הקודמת עמדה "עובדה" לשדר תכנית מיוחדת על הפרשה, שמשלבת חומרים מהתחקיר הקודם וכן עדויות נוספות, אולם ערב השידור עתר קופר לבית המשפט המחוזי, שהוציא צו מניעה נגד התכנית. השידור נגנז ברגע האחרון, אך לאחר מספר חודשים בית המשפט העליון, בהרכב מיוחד בראשות הנשיא אשר גרוניס, התיר את השידור.

השופט אשר גרוניס כתב בהחלטה: "דווקא גוף שמילא את חובתו העיתונאית לעניין בקשת תגובה מראש חשוף לצווי מניעה, בעוד גופים אחרים שכנראה לא ביקשו תגובה מהמשיב, צפויים, אם בכלל, אך ורק לסנקציה בדיעבד".

השופטת אסתר חיות כתבה בהחלטה: "מניעת פרסום פוגעת בזכות החוקתית לחופש הביטוי, שהיא נשמת אפו של כל משטר דמוקרטי...לכן עליה לעמוד במבחנים החוקתיים שנקבעו להגבלת חופש הביטוי ועיקרם – קיומה של ודאות קרובה לפגיעה ממשית באינטרס מוגן. האם ניתן לומר כי שידור התוכנית במקרה דנן מקים הסתברות קרובה לוודאי כי פגיעה ממשית כזו אכן תתרחש? אני סבורה כי לאחר שעדים שונים ובהם העדה המרכזית וכן בני משפחתו של הנאשם, כבר התראיינו לאמצעי התקשורת השונים, תמלילי חקירה ועימות משטרתי פורסמו בעיתונות, וקציני משטרה הביעו בתקשורת עמדה ביחס לאשמתו של המשיב. אין זה מובן מאליו כלל שהתוכנית הבאה לאחר כל אלה היא זו שאכן תגרום לפגיעה ממשית בתקינות ההליך הפלילי, עד כי יש למנוע את שידורה".

ביום שלישי שעבר,  לקראת שידור התכנית היום (2.1),  שוב פנתה מערכת "עובדה" אל  פרקליטיו של קופר, על מנת  לתת לו הזדמנות להגיב. הפרקליטים המתינו עד  הערב – כיממה לפני השידור - ופנו לבית המשפט המחוזי  בבקשה חוזרת להוציא צו מניעה.

מהתכנית "עובדה" נמסר: שוב ושוב מנסה קופר באמצעים משפטיים  לסכל ולנגח משדר עיתונאי  בעל עניין ציבורי מובהק. צר לנו שפרקליטיו של קופר ניצלו לרעה את זכות התגובה שהוקנתה להם על מנת  לסכל פרסום אשר מתבצע דווקא על ידי כלי תקשורת אשר העמיד להם זכות  זאת.

היום (חמישי, 2.1) הגיעה תגובת הסנגורים הפליליים של קופר: "שידור התוכנית, שבה מובאים ראיונות ערוכים באופן מגמתי, של עדי מפתח אשר טרם העידו, יש בו פוטנציאל השפעה על השופטים ועל עדים אחרים. איננו  מנהלים את ההגנה המשפטית בכלי התקשורת. שמעון קופר יוסיף להיאבק על חפותו  - באולם בית המשפט".

"עובדה", פרשת "האלמן הכפול",היום ב-21:00