לי ותקין - מתוך כתבת עובדה (צילום: עובדה)
לי ותקין - מתוך כתבת עובדה | צילום: עובדה

ביוני 2010 הזדעזעה המדינה מסיפור מותם של שני צעירים בדירה בירושלים. לי ותקין בת 16 וראוף זיינלוב בן 21. השניים מתו ממנת יתר של תחליף הסם מתאדון, שהגיע לידיהם במהלך בילוי באזור המדרחוב בירושלים.

בינואר 2011 שידרנו בעובדה תחקיר על אירועי הלילה האחרון בחייהם של לי וראוף. עדויות שאספנו הצביעו על האופן שבו הגיע הסם אל לי וראוף. על פי התחקיר, צעיר שלישי, בשם ציגאן ליטבין - הוא שמצא את הסם  - שמונה בקבוקים של מתאדון, ורוקן את תכולתם לתוך בקבוק אחד של מים מינראלים. למרות מעשהו החמור, והעובדה שנחקר במשטרה, לא הוגש אז כתב אישום נגד ליטבין והחקירה נסגרה בלי שימצאו אשמים במותם של לי וראוף.

בעקבות התחקיר פנתה המשפחה למשטרה ולפרקליטות בתביעה לפתוח את התיק מחדש. השלמות חקירה שבוצעו בו הביאו את פרקליטות מחוז ירושלים להגיש לאחרונה כתב אישום נגד ליטבין באשמה של גרימת מוות ברשלנות והספקת סם מסוכן. ההחלטה על הגשת כתב האישום באה אחרי דיון בפרקליטות האם ניתן להכיל את עבירת הרשלנות גם על צרכני הסמים, שמחליפים ביניהם סמים וחומרים מסוכנים נוספים. לבסוף הוחלט כי מעשהו של ליטבין רשלני, וכי היה עליו לצפות את תוצאותיו הטרגיות.

יהודה ותקין, אביה של לי ז"ל, אמר היום בתגובה להגשת כתב האישום: "זו לא נחמה, אבל אני חושב שאנשים כמוהו צריכים לתת את הדין על מעשיהם. זה יכול היה להיגמר באסון גדול יותר. כשצפיתי בכתבה ובתגובתו של ליטבין שתועדה על ידכם, התקוממתי ופניתי למשטרה בתביעה שיחדשו את החקירה".

כתב האישום הוגש על ידי התובעת אלונה נבות מפרקליטות מחוז ירושלים. המשפט צפוי להיפתח תוך כחודש.

>> לצפייה בתחקיר "עובדה": מה הרג את הילדה הטובה מירושלים?