"פתאום הבנתי מה אני עושה. אמרתי לעצמי: 'טוב, אנחנו לא נעשה שום דבר, אנחנו נתחרט', אבל אז רז איבד שליטה על הרכב - ומאותו רגע, הכל הפך להיות מהר", כך משחזרת לראשונה מיטל (שם בדוי) חברתו של רז אטיאס, את הרגע האחרון שלהם ביחד, לפני שהשוטרים התחילו לירות.

לפני כחצי שנה מיטל ורז יצאו יחד אל מה שאמורה היתה להיות הנסיעה האחרונה שלהם. זוג האוהבים הצעירים נכנסו להריון לא מתוכנן, חשו שאין מוצא, והחליטו לסיים את חייהם. "רז שלח לי הודעה ואמר לי: תקשיבי, אני רוצה למות", משחזרת מיטל. "אמרתי לו: אל תעשה את זה לבד, קח אותי איתך, נעשה את זה ביחד".

מיטל ורז התחילו לעשות את דרכם מביתה של מיטל בירושלים ליערות בית שמש, כשכל הדרך הם משדרים אותות מצוקה: רז השאיר מכתב התאבדות ושלח הודעה ל"חדשות ערוץ 2", ושניהם סימסו לחברים ודיברו עם ההורים במהלך כל הנסיעה. הרהורי החרטה, חושפת החברה לראשונה, עלו רגע לפני שהשוטרים התחילו לירות.

דקה קודם התקשרה אל מיטל אמה. "אמרתי לה: אין שום דבר בעולם שבגללו שווה לעשות את זה", מספרת האם. "תגיעו מיד הביתה ואני מבטיחה לסדר את הכול". "השיחה הזאת עשתה לי משהו", משחזרת מיטל. אבל בדיוק אז איבד רז את השליטה על הרכב ומיד לאחר שנתקלו במעקה הבטיחות הסשתערו עליהם מתנדבי המשטרה באקדחים שלופים.

עו"ד אורי גלבוע, פרקליטה של הנערה, טוען ששורה של ליקויים משטרתיים בערב הביאו בסופו של דבר לתוצאה הטראגית. גם עורך הדין של משפחת אטיאס, איתן ענבר אמר כי  " צוות המשא ומתן המשטרתי, שמיועד בדיוק למצבים מהסוג הזה, לא היה שם. במקום זה, רואים איך המתנדבים מסתערים על הרכב עם אצבע קלה על ההדק."

איתי אנגל וצוות "עובדה" יצאו בעקבות הפרשה שהסעירה את המדינה, שיחזרו דקה אחר דקה את נתיב המוות שבו הדרדרו בני הזוג, ובדקו איך קרה שעשרות כדורים נורו לעבר ילד בן 18 - שבסך הכול היה זקוק לכתף תומכת ומישהו שירגיע שהכול בסדר.

התחקיר המלא - הערב, בתוכנית "עובדה", 21:00