הלילה ב"עובדה" שודרה תכנית הפתיחה של העונה החדשה ובה כתבת ראיונות אשר פותחת את תיק איראן מחדש. מיד בסיום הכתבה התארחה אילנה דיין בעמוד הפייסבוק הרשמי של עובדה, זכתה לעניין רב מצד הגולשים והשיבה לחלק מהשאלות שעלו בעקבות התכנית הנוקבת.

אהוד אולמרט (צילום: גלעד טוקטלי, עובדה)
אהוד אולמרט בזמן צילומי הכתבה | צילום: גלעד טוקטלי, עובדה

רבים מהגולשים ניסו להבין מדוע טרחה מערכת התכנית בראשות דיין לפתוח את תיק איראן מחדש. דיין בעמוד הפייסבוק: "אני יכולה לומר שהכתבה עברה צנזורה קפדנית, לא רק בגלל שזה החוק, אלא כי אין לנו שום עניין לפגוע בבטחון המדינה. לצד זה, נדמה לנו שחשוב מאוד לדעתאיך מתקבלות החלטות גם בנושאים כאלה". בהמשך ישיר לשאלה זו נשאל מפי צופים רבים לגבי מידע שהתגלה בתכנית אך אשר לא ניתן היה לחשוף לציבור. תשובת דיין: "צריך לומר לזכותה של הצנזורה שמדובר בגוף שמבין היום את הצורך בדיון ציבורי גם בנושא האיראני. בתוך הגבולות האלה הצלחנו לשדר את עיקר הדברים שהיה לנו חשוב לפרסם".

אלכס שאל כיצד נדע שהכתבה לא עושה מניפולציות על הצופים? לכך השיבה דיין כי "המידע שאנו משדרים נבדק ומוצלב עם מספר אנשים. לכן אני בטוחה שהמידע ששידרנו אינו מניפולציה, אלא אירועים שהתרחשו ועובדות".

גולש נוסף בשם משה שאל מדוע התכנית מהללת את אולמרט ומציגה את נתניהו כ"סכנת מדינה" ? "לא כך אני רואה את מה ששידרנו" השיבה דיין "מבחינתי, היה חשוב לשמוע את אולמרט מדבר לראשונה על האופן שבו ראש ממשלה מקבל החלטות שחיי אדם כרוכים בהן. נתניהו, כמי שיושב היום בלשכת ראש הממשלה, אכן צריך לתת תשובות לשאלות קשות".

לסיכום פנתה דיין לכלל הצופים והגולשים: "חברים, תודה רבה לכולכם על המעורבות, גם למי שכועס, גם מי שמוטרד , גם מי שאפילו מפחד. אנחנו לא מבטיחים להרגיע בהמשך העונה הזו אבל נשתדל להמשיך להביא למסך סיפורים חשובים ולעשות את זה הכי טוב שאפשר. תמשיכו להציע ולהגיב וגם למתוח ביקורת, אנחנו כאן בשביל זה. לילה טוב"

>> תיק איראן נפתח - הכתבה המלאה

הצטרפו לעמוד הרשמי של עובדה בפייסבוק

עובדה, ימי שני, ב-21:00