בכתבה ששודרה לפני כשבועיים ב'עובדה' ליווינו את מסעם של מלכה ויהודה חכם, הוריהם של יואב ויותם שנדרסו מפגיעת אוטובוס, לגילוי האמת בדבר הכביש המכונה 'ציר המוות'. במהלך המסע מגלים ההורים כי יותם ויואב אינם ההרוגים הראשונים בכביש, וכי 17 איש נדרסו בו בארבע השנים האחרונות.

במהלך החודש שחולף מאז מות בניהם, נחשפים ההורים לשורת התרעות ומכתבים הקוראים לסגירת הכביש והמצביעים על כשלים בתכנונו, ביניהם נתיב תחבורה ציבורית מבלבל, שדה ראייה מוגבל, ורמזור ירוק קצר. במכתב דרמטי, הממוען לשר התחבורה ישראל כץ, ואשר נשלח כחודש וחצי בלבד לפני מותם של יואב ויותם, דורש ראש עיריית פתח תקווה לשעבר, איציק אוחיון, לסגור את הכביש מיידית כדי למנוע את 'ההרוג השישי והשביעי' (לשנת 2012), כדי 'שאנו כנבחרי ציבור נוכל לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'".

במהלך הכתבה משוחחת האם עם שר התחבורה, ישראל כץ, אשר מפנה אצבע מאשימה לעירייה ולמשטרה ואף אומר כי הכביש נפתח עוד בטרם נכנס לתפקידו כשר. במהלך השיחה אומר לה השר "תתמקדי באבלך", התבטאות שעוררה ביקורת ציבורית רבה.  

היום החליטו חבריהם של יואב ויותם ז"ל לקחת את המאבק צעד אחד קדימה. במהלך נאומו של השר כץ בכנס "אור ירוק" , הם קראו לו להתפטר וליוו את נאומו בשריקות בוז. אתם מוזמנים להאזין לדברים כפי ששודרו בתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל.

באדיבות 'מה בוער' עם רזי ברקאי; גלי צה"ל

עובדה, שני ב-21:00