לפני שלושה חודשים לקה דורון נשר מאושיות התרבות והבידור בישראל בשבץ מוחי. בתחילה התלונן שהוא חש ברע, אחר כך מצבו החמיר ומשפחתו הזעיקה את צוות מד"א, ומכאן החלה שרשרת אירועים שנויים במחלוקת כשהשיא מגיע כשמד"א מסרבים לפנותו לבית החולים. הנשים לבית משפחת נשר יוצאות למסע בירור האמת מאחורי ההחלטות שגרמו לצוות מד"א לסרב לפנותו לבית החולים.

מאז האירוע המוחי שעבר נשר מלווה צוות התוכנית "עובדה" את משפחתו . נילי, אשתו של נשר, מספרת כיצד התחננה בפני הפרמדיק שיפנה את בעלה לבית החולים, התחייבה שלא לתבוע אותם על הפינוי "הכפוי" ואף הבטיחה לחתום על כל התחייבות שיכתיב לה.

 "עובדה" חושפת את תמלילי שיחות הטלפון בין צוות מד"א שהוזעק לביתו של דורון נשר לקה בעת שלקה באירוע מוחי ב-30 באוגוסט. כשעה וחצי עברו מהרגע בו התקשרה אשתו נילי למד"א, עד הרגע בו פונה לבית חולים מאיר על ידי משפחתו, כשהוא מגולגל בשטיח, לאחר שצוות מד"א נטש את הבית. לטענת מד"א, נשר סירב "מדעת" להתפנות, ועל פי חוק אסור להם לפנות מטופל בכפייה. כך קבע גם צוות בדיקה שהקים משרד הבריאות. הדוח הרפואי שמילאו אנשי מד"א ותמלילי שלוש השיחות שניהל הפרמדיק עם רופא המוקד של מד"א, שנחשפו לראשונה בתוכנית "עובדה", מעלים ספקות לגבי הגרסה הזו.

עו"ד דני סרור, פרקליטו של דורון נשר: "דורון פשוט לא מצליח להבין איך יכול להיות שזנחו אותו למות. הוא מסרב להאמין שככה התנהגו אנשי מד"א. 'אתה רוצה להגיד שאני שכבתי על הרצפה בחוסר תנועה, לא יכול לזוז, והם הלכו? יכול להיות דבר כזה? דני, ככה זה קרה?'".

ממדא נמסר בתגובה:

חוק זכויות החולה אינו מאפשר פינוי כפוי כאשר הצוות מתרשם שהמטופל מתנגד לפינוי והוא בעל תודעה קוגניטיבית. ההערכה כי מר נשר מסרב מדעת לפינוי התבססה על שאלות קונקרטיות אותן נשאל (האם אתה מודע למצבך? האם אתה מוכן להתפנות לבי"ח? האם אתה מוכן שנבדוק אותך?). נראה כי מר נשר הבין את השאלות וענה בתנועות ראש. בניגוד לתפיסה הרווחת, בחלק ממקרי השבץ המוחי מבין המטופל את המתרחש.מר נשר התנגד אקטיבית לכל ניסיון של הצוות להתקרב. במקרה אחד, לדברי הנהג, כמעט ו"חטף אגרוף" ממר נשר.  הפראמדיק ציין כי כשהגיש למר נשר עט ונייר כדי להחתימו על סירובו לפינוי, הוא השליך אותם.לאחר שעה ו-50 דקות של ניסיונות כושלים לסייע – עזב הפראמדיק את המקום, תוך שלדבריו השאיר הנחיות מפורשות למשפחה שעליה לקחת את מר נשר לבי"ח. לדברי הצוות, כל הזמן הזה לא הופיעו למר נשר חסרים נוירולוגיים והתנגדותו לא דעכה.

עורכי דינה של משפחת נשר בוחרים שוב ושוב להילחם את המלחמה המשפטית בתקשורת תוך הצגת מידע חלקי ומסולף. תשובתה המלאה של מד"א תוצג בבית המשפט. אנו מאחלים למר נשר בריאות שלמה, ושמחנו לשמוע על השיפור במצבו.

"עובדה", ימי שני ב- 21:00