לי זיתוני ז"ל (תמונת AVI: mako)
החינמון "20 דקות": "צרפתי מודה שנהג ברכב שדרס את הצעירה" | תמונת AVI: mako
כתבת "עובדה" שליוותה את מסעו של רועי פלד, בן זוגה של לי זיתוני, לפריז, מכה גלים גם בתקשורת הצרפתית. "קלוד חיאט מודה שנסע ודרס את לי זיתוני בסרט שפורסם בערוץ 2 הישראלי, בתכנית התחקירים 'עובדה' עם אילנה דיין", נכתב הבוקר בעיתון הפופולרי ביותר בצרפת, "לה מונד". "במהלך החקירה הטלוויזיונית נחשפו אנשים שונים שמספרים על הקשרים של קלוד חיאט עם העולם התחתון", כתבו והביעו חשש לתדמית של צרפת : "הפרשה מעוררת סערה בקרב הציבור בישראל ופוגעת קשות בדימוי של צרפת".

>> לכתבה ששודרה אתמול: המסע בעקבות הדורסים של לי זיתוני

גם בעיתון הצרפתי החינמי  הנפוץ ביותר בצרפת, "20 דקות", פרסמו היום כתבה תחת הכותרת "פרשת לי זיתוני: צרפתי מודה שנהג ברכב שדרס את הצעירה".

רועי פלד, בן זוגה של לי זיתוני יצא לצרפת, כשצוות של התכנית עובדה מתעד את המסע שלו. במסגרת הנסיונות להתחקות אחרי הדורסים התגייס היהודי הצרפתי, יוסי עייש, שהסכים להצטייד במצלמה נסתרת ולהקליט את הודאתו של הדורס קלוד חיאט" נכתב. "אחד המרואיינים סיפר על היכרותו של העבריין, צ'רלי אבוטבול עם חיאט והחובות הכבדים אליהם נקלע", ציין הכתב והדגיש כי "בסרט בלעדי שהוצג בערוץ 2 הישראלי" חיאט "מספר למצלמה בפעם הראשונה את גרסתו לתאונה תוך כדי שהוא מגלגל ג'וינט של חשיש".

חווה אמסלם, צרפתייה המתגוררת בישראל, מרכזת את ניהול הקמפיין להבאתם של הדורסים לארץ מול התקשורת הצרפתית ומספרת כי גורם מטעם הערוץ הגדול ביותר בצרפת TF1 כבר הביע התעניינות ברכישת זכויות השידור של הסרט של ניר שחק  כתב "עובדה". אך טרם נקבע האם ובאיזה ערוץ תשודר הכתבה בצרפת.

היעד הבא: להגביר את המודעות בצרפת

לאחר חזרתו מהמסע בצרפת, הקים בן זוגה של זיתוני, רועי פלד, את עמותת "צדק בשבילי" לגיוס כספים למען המשך המאבק. מאז שידור כתבת "עובדה" אתמול, הצטרפו לעמוד העמותה בפייסבוק כ-8,000 תומכים, חלקם הציעו את עזרתם לקמפיין. את עיקר המאמצים התקשורתיים מרכזים כרגע פלד ומתנדבי הקמפיין בצרפת.

"מאוד חשוב לנו להגביר את המודעות בצרפת", מדגיש היום רועי "המטרה שלנו היא להבהיר לאזרחים הצרפתים את מה שכבר מזמן יודעים בישראל: שהשניים הם עבריינים ומקומם היחידי הוא בבית סוהר בישראל".

בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, שסיקרה גם היא את הנושא, פלד אמר כי "זוהי שערורייה שצרפת ממשיכה לספק מחסה לאנשים האלה. צרפת לא מסגירה את תושביה למדינות שהן מחוץ לאיחוד האירופאי ועד כה לא התקבלה שום תלונה רשמית ".

"ממתקים לאנטישמים"

המסע הסודי של רועי פלד (תמונת AVI: mako)
"נבהיר לאזרחי צרפת את מה שכבר מזמן יודעים בישראל: שהשניים הם עבריינים". רועי פלד | תמונת AVI: mako
במסגרת הכתבה ששודרה נטען כי קלוד חיאט משתמש לכאורה בישראל כמקלט מס. עורך דינו רמז כי חיאט אינו היהודי הצרפתי היחיד המגיע לישראל למטרות שכאלה ועורר את תגובות הצרפתים המתגוררים בישראל.

"איחולי החמים ביותר למשפחה, שימשיכו להנציח את זכרה של לי, אך לא את הלינץ' בקהילה הצרפתית בישראל", כותב Js Sellam  בתגובה לכתבה שפרסמה מתנדבת הקמפיין, חווה אמסלם, בפייסבוק. "ממה שנאמר אתמול עלולים להבין שכל הצרפתים בישראל הם רמאים, גנבים שמעשנים חשיש", כתב וציין כי הוא חושש שהטענה שיהודים צרפתים רבים מגיעים לישראל במטרה להלבין כספים עשויה לשמש כ"ממתקים לאנטישמים".