סרטה של אילנה דיין "בקן הטאליבן", ששודר במסגרת "עובדה" במרץ 2011, נבחר להשתתף בפסטיבל הסרטים Female Eye Film Festival שייערך בחודש יוני בטורנטו, קנדה. הפסטיבל חוגג השנה עשור לפעילותו ומתוכננות הקרנות מיוחדות, סדנאות, הרצאות ומפגשים של נשים מובילות בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה העולמית.

סרטה של אילנה דיין "בקן הטאליבן" (צילום: ירון לויזון)
אילנה דיין, מתוך הסרט "בקן הטאליבן" | צילום: ירון לויזון

בפסטיבל מוצגים סרטים עליילתיים ודוקומנטרים שנוצרו ועוסקים בנשים בלבד. בשנים האחרונות התארחו בפסטיבל קתרין ביגלו, האישה הראשונה שזכתה בפרס הבימוי באוסקר על סרטה "מטען הכאב", קתרין הארדוויק, יוצרת סדרת הסרטים המצליחה "דמדומים ", השחקניות: רובין רייט – פן, דקוטה פנינג וקארן בלק שכיכבה בסט "איזי ריידר" ועוד. הפסטיבל מציג עבודות נבחרות שנעשו על ידי נשים בתחומים של דרמה, קומדיה, אנימציה וקולנוע דוקומנטרי.

הכתבה "בקן הטאליבן" שודרה במסגרת התכנית "עובדה" עם אילנה דיין בעונה הקודמת במרץ 2011. הכתבה מתעדת את מסעה של דיין באפגניסטן כשהיא מתלווה לפעילות של יחידת מארינס באזור הקרבות, מארג'ה. המלחמה באפגניסטן ידועה כאחת המלחמות הארוכות והאינטנסיביות מאז מלחמת ויאטנם וכוחות המארינס המוצבים שם נמצאים בסכנת חיים יומיומית. בגילוי לב נדיר החיילים האמריקנים דיברו עם דיין על הפחדים והחששות ועל המוות שאורב בכל פינה. כזכור דיין נפצעה במהלך צילום הכתבה לאחר שנקלעה לחילופי אש בין הכוחות האמריקאים לכוחות הטאליבן.

הישג זה מצטרף לשורה ארוכה של פרסים אותם קטפה התכנית. ב-2011 זכה כתב "עובדה" איתי אנגל במקום הראשון בפרס הקולנוע הדוקומנטרי של פורום היוצרים על כתבתו "המדריך למהפכה" שסיקרה את תגובות הרחוב המצרי במהלך הימים ההיסטוריים של פרוץ המהפכה בקהיר. בשנת 2011 זכה סרטו של בן שני "תיכון ההזדמנות האחרונה" במקום השני בפרס רחל פרימור ז"ל לתחקיר עיתונאי בנושאים חברתיים . בנוסף, הסרט זכה בחודש אפריל באותה השנה במדליית כסף בפסטיבל ניו יורק היוקרתי לקולנוע וטלוויזיה.

 בימוי: אילנה דיין , צילום: ירון לויזון

עורך "עובדה": איל גונן , מפיקת ראשית: רותי שטיינרג. במאי ראשי: גלעד טוקטלי