"הדבר שהכי קשה לי לחשוב עליו כשאני משחזרת את מה שאני חושבת שקרה שם באותו הלילה", מספרת תמר מעוז "זה שאימא שלי שמעה את הצעקות, של אבא, ובעצם כשהיא ירדה למטה, כשעוד הייתה בחיים, היא ראתה כבר את אבא שלי על הרצפה. מדמם, מת, זה המחשבה שהשניות האחרונות שלה, זה מה שהיא ראתה, זה כל כך מקומם, זאת המחשבה שלא עוזבת אותי, שזה מה שהיא ראתה".

הצצה לתכנית הערב (תמונת AVI: mako)
"געגוע אינסופי שהולך איתך כל היום" תמר מעוז | תמונת AVI: mako

צוות "עובדה" ליווה את בני משפחת מעוז במשך שבעה חודשים, לאורך שלבי הגילוי והאבל ועד לדרמה בבית המשפט - כשדני שינה את גרסתו והאשים לפתע את אחיו התאום ניר ברצח. "יש רצח כפול ויש טבח", אומרת תמר בראיון שישודר הערב, "ואני ככל שעובר הזמן מרגישה שמה שדני עושה זה כבר לא רצח כפול זה כבר טבח במשפחה. לא מספיק שהוא רצח את ההורים שלנו, הוא עושה הכל כדי להכפיש. בזה שהוא מאשים את ניר, זה פשוט סוג של טבח. הוא לא לוקח שבויים, איפה שהוא יכול הוא יורה... לא מעניין אותו כלום".

בסרטו של רוני קובן מתארים בני המשפחה את החשד שהתעורר בהם מהרגע הראשון, את הפחד שחשו ב"שבעה", ואת הייסורים בעקבות מה שהתגלה. "אתה קם בבוקר, השמש זורחת ואתה צריך לבחור אם אתה נשאר במיטה או שאתה בוחר להתמודד ולהתחיל את היום", אומר ניר מעוז. "זה געגוע אינסופי שהולך איתך כל היום. בחגים אמא ואבא שלנו היו המרכז עבורי ואני חושב שעבור כולנו. והם לא כאן. זה חלל גדול".

בקטעי הווידאו הביתיים שצולמו חודשים ספורים לפני הטרגדיה, נראית משפחת מעוז ברגעיה היפים. תמר מעוז: "גדלה אצלנו מפלצת שהסתירה טוב טוב, ממש טוב, את היותה מפלצת. לבשה בגדים של עורך דין, של בן טוב, של איש אינטליגנט וכריזמטי. תחפושת מאוד טובה הייתה לו. הוא החביא את עצמו. המפלצת האמיתית, הוא החביא אותה, טוב מדי".

>> פיסות הזיכרון של משפחת מעוז

פספסתם? התכנית המלאה של עובדה לצפייה ישירה