יוני קורן (תמונת AVI: mako)
יוני קורן | תמונת AVI: mako

ט' הייתה פקידה ותיקה במשרד הביטחון. בתקופה בה גבי אשכנזי כיהן כמנכ"ל המשרד, התיידדה עם אשכנזי ועם אשתו רונית. היא הייתה מיודדת גם עם אבי בניהו, עיתונאי בכיר שמונה ע"י אשכנזי לדובר צה"ל ביוני 2007. היא נשארה בתפקידה גם כאשר אהוד ברק נכנס למשרד הביטחון. כחברה של רונית אשכנזי ושל בניהו, העובדת במשרדו של ברק, הייתה עדה להתנהלות של שני הצדדים בסכסוך הלשכות.

בלעדי לעובדה: העדויות המלאות בפרשת אשכנזי הרפז נחשפות

זמן קצר לאחר התפוצצות פרשת המסמך, הגיעה ט' להעיד בפני חוקרי המשטרה. עדותה שופכת אור על הנקמנות והחשדנות שאפיינו את מערכת היחסים בין לשכת ברק ללשכת אשכנזי. במוקד נמצאת המתיחות בין יוני קורן, ראש מטה שר הביטחון, לבין דובר צה"ל אבי בניהו.

"בניהו אמר לי להיזהר מקורן", סיפרה לחוקרים. "אמר לי, הוא יעשה לך את המוות והוא רוצה אנשים משלו כי הוא רוצה להיות מנכ"ל. כשאמרתי לו שאני ויוני חברים, (בניהו) אמר לי - זה יעבור לו כשיידע שאת חברה שלי".

הרפז לעוזר הרמטכ"ל: "הלבקן הוזמן לבריסל על ידי יהלומן"

זמן קצר לאחר-מכן, סיפרה ט' לחוקרים, חלה התדרדרות ביחסים בינה לבין גורמים בכירים במשרד. "אני לא הבנתי מה רוצים ממני, אני הבנתי שזה בא מלשכת השר וזאת הנחייה של יוני לחסל אותי כי אני חברה של אבי (בניהו), ויוני קורן אמר כמה פעמים שמי  שחבר של אבי, יש לו בעיה".

בחקירתה של ט' עלו גם נושאים נוספים, שלא קשורים ישירות לפרשת הרפז, אבל ניתן ללמוד מהם על ההתנהלות במשרד הביטחון בתקופת ברק.
כך למשל, בשנת 2008 השתתף השר ברק באירועי הסלון האווירי בפריז. במסגרת שהותו בעיר התאכסנו ברק, רעייתו נילי פריאל ושאר חברי המשלחת של משרד הביטחון, באחד מבתי-המלון היוקרתיים ביותר בעיר, "גראנד הוטל אינטרקונטיננטל". העלות הכוללת של הלינה במלון הייתה קרוב למיליון שקלים – כל זאת, מכספי משלם המיסים. מבקר המדינה פתח בחקירה בנושא, ופרסם דו"ח חמור בנוגע לבזבזנות של משרד הביטחון.

ט' סיפרה לחוקרי המשטרה את גרסתה שלה לאירוע: "נסעתי עם השר לפראג. כשחזרתי היה כל הסיפור של הסלון האווירי, שאלו אותי איך נבחר מלון גראנד הוטל אז אמרתי את האמת, שאשתו של השר ביקשה את מלון גראנד הוטל ולא מלון אחר, מלון שחברת אל-על הולכת לשם. לשכת השר לא אהבו את זה, והם נתנו הוראה שאני יותר לא נוסעת לנסיעות של השר מכיוון שאני סיפרתי את האמת לגבי המלון".

בלעדי לעובדה: העדויות המלאות בפרשת אשכנזי הרפז נחשפות

עובדה, ימי שני ב21:00 אחרי החדשות