אין כנראה עוד תופעה כזו בנוף הרבני. הרב יאשיהו פינטו ממגנט אליו בשנים האחרונות עשרות אלפים, ובכירים כאן ומפורסמים באמריקה משחרים לפיתחו ומיליארדרים מציפים אותו בתרומות. כולם מדברים תמיד על האנרגיות שהאיש הזה מרעיף עליהם. אבל משהו באנרגיות סביב הרב השתבש לאחרונה. זה מתחיל בשניים מאנשי חצרו שמנסים לפי החשד לסחוט אותו. זה נגמר במסמכים שמגיעים לכתב עובדה צח שפיצל, שמהם מתברר שהתרומות הגדולות מממנות גם דירות ומלונות פאר לרב עצמו. הרב פינטו מגיע לראיון נדיר גם כדי להסביר וגם כדי לספר על השנה שטלטלה את חייו.

הרב יאשיהו פינטו, רק בן 38, ואין כמעט הסבר הגיוני למה שקורה סביבו בשנים האחרונות. אפילו הייחוס לבאבא סאלי מצד אימו ולשושלת רבני פינטו מצד אביו לא מסביר את זה. הוא מהלך עליהם קסם, על הפוליטיקאים ועל הקצינים הבכירים, אפילו אל לברון ג'יימס מה-NBA. "כל אדם שבא, צדיק, רשע, עבריין, פחות, לא משנה מה, הדלת צריכה להיות פתוחה לכולם" מסביר הרב פינטו.

הפרשה שמטלטלת את הרב

המסמכים פנימיים של העמותה גדושים בשמות נוצצים שמזרים נחשול כספים שעוד יסבך את הרב במלחמה רבוית יצרים. אילי ההון אימצו אותו אל חיקם, יצחק תשובה הזמין אותו לקבוע מזוזה במלון פלאזה שרכש בניו יורק, אילן בן דוב יסע איתו להשתטח על קברי צדיקים. "מדורי דורות שהולכים לרב, שואלים רב, מבקשים ברכה מרב, זה דבר שהוא בהיסטוריה של עם ישראל" מסביר הרב פינטו. יכול להיות שהאנשים האלו צריכים משהו שכוח וכסף לא יכולים לקנות, והאיש הזה כנראה יודע לתת להם את זה.
דווקא כשהאימפריה של הרב פינטו בשיא כוחה, עם עשרים מרכזים רוחניים מניו יורק ועד פראג, ממיאמי עד אשדוד. עם מפעלות צדקה שמאכילים אלפים בכל יום ועשרות אלפים בכל חג, עם מאה ועשרים מיליון דולר תרומות בשלוש השנים האחרונות, העניינים מתחילים להסתבך. החומרים שהגיעו למערכת עובדה חושפים לראשונה את פרטיה של הפרשה שמטלטלת את האיש כבר שנה וחצי. עכשיו הוא עצמו מספר מה בדיוק קרה בתוך החצר שלו. הכתבה המלאה מתוך עובדה.

>> בואו לדבר איתנו בפייסבוק עובדה