המסע בעקבות הדורסים של לי זיתוני (תמונת AVI: mako)
"המאבק רחוק מלהסתיים". רועי פלד | תמונת AVI: mako

אמש בעובדה שודרה כתבתו של ניר שחק על המסע הסודי של רועי פלד אחר הדורסים של זוגתו, לי זיתוני. מיד בסיום הכתבה התארח רועי פלד בעמוד הפייסבוק הרשמי של עובדה והתרגש מהתמיכה והרצון של גולשי mako והעמוד הרשמי בפייסבוק לעזור ולתמוך. במהלך התכנית גולשים רבים הביעו תמיכה ברועי, השתתפו בצערו על מותה של לי וקראו לצדק. הגולשים דרשו שהדורסים יבואו בפני שופט ויקבלו את עונשם - קבלו את סיכום האירוח המיוחד שנערך בעמוד הפייסבוק הרשמי של עובדה.

>> תיעוד מיוחד: המסע בעקבות הדורסים של זיתוני

רבים מהגולשים ביקשו להבין מדוע הדורסים לא מוסגרים למדינת ישראל. רועי בעמוד הפייסבוק: "לא קיים הסכם הסגרה בין ישראל לצרפת. ההסכם הקיים הוא חד צדדי לחלוטין צרפת לא מסגירה את אזרחיה לישראל, בעוד ישראל כן מסגירה את אזרחיה לצרפת". מעבר לכך, הגיעו הרבה תגובות ששאלו מדוע לא הביאו את הדורסים בכוח לישראל אליהם הגיב רועי בכנות: "לכל מי ששאל למה לא הבאנו אותם בכוח לארץ או "שברתם לו תמפרקת" אנחנו אנשי חוק בניגוד אליהם ונמשיך כך בתקווה שהחוק ישרת אותנו כמו שאנחנו משרתים אותו."

המסע בעקבות הדורסים של לי זיתוני (תמונת AVI: mako)
לא ניתן לעבריינים להתחבא מאחורי החוק הצרפתי | תמונת AVI: mako
עשרות גולשים וביניהם גם לירז תמם, שאלו את רועי "לא ברור לי למה הם לא משלמים על העונש כבר בצרפת לפחות?". רועי ענה בתגובה: "ראיתי ששאלו מדוע העבריינים לא משלמים על מעשייהם בצרפת - נכון לעכשיו העונש המרבי בצרפת על תאונת פגע וברח הוא 7 שנים. לא נסכים למצב בו עבריינים מורשעים מגיעים למדינת ישראל, דורסים את אחת מבנותינו ומתחבאים מאחורי החוק הצרפתי וסוללת עורכי דין מלאים בכסף".

בקשר לדרכים בהם רועי ומשפחת זיתוני פועלים, הגיב רועי כי "המאבק רחוק מלהסתיים השניים עדיין מסתובבים חופשי. קיים פתח מסוכן מאוד לאזרחי ישראל באם השניים לא יובאו לדין במלוא החומרה. מטה המאבק ימשיך בעשייתו עד מיצוי הדין בישראל. כחלק מפניותנו לגורמים השונים פנינו לראש הממשלה, נשיא המדינה ושרים שונים בארץ ובצרפת. נמשיך ונפנה, עד שנצליח!"

רבים מהגולשים העריצו את הכוחות והיכולת של רועי לשאת את הכל על כתפיו, ושאלו אותו מאיפה הוא שואב את הכוחות. בתגובה אמר רועי כי "הכוחות מגיעים מהאמונה בצדק בתקווה שהאשמים יגיעו למיצוי הדין ובכך בני משפחתה וחבריה של לי יוכלו להמשיך בחייהם. אני ומשפחת זיתוני בקשר יומיומי, ההורים של לי מעודכנים בכל צעד ושעל ומגבים את מטה המאבק. אנחנו ואתם מחזקים אותם בכל פעם שהנושא עולה לכותרות".


לסיום ביקש רועי פלד להודות לגולשים ולבהיר כי "המקרה של לי זיתוני אינו המקרה הפרטי שלנו אלא פתח למקרים נוספים בעתיד ומראה לחברה הישראלית ולקשרים שלה עם העולם". כמו כן, הודה רועי על כל התמיכה והרצון לעזור וביקש שכל מי שרוצה לסייע שיפנה לדף מטה המאבק "צדק בשבילי"

הגולשת שרה נאמן סיכמה את האירוח בתגובה מרגשת שריגשה את כולנו: "רועי, מבלי להכיר אותך אני מעריצה אותך על האומץ וההתמדה למציאת הפושעים הנתעבים, ראיתי את הכתבה בעובדה והתרגשתי עד דמעות אתה אדם מדהים וכל הכבוד לך שאתה נותן להוריה של לי את הסיכוי לראות את הפושעים בכלא, הם לבדם לא היו מסוגלים לעשות את שאתה עושה . חזק ואמץ ומקווה שהפושעים יקבלו את העונש המגיע להם".

>> תיעוד מיוחד: המסע בעקבות הדורסים של זיתוני

>> הצטרפו לעמוד הרשמי של עובדה בפייסבוק