זה התחיל בעדות אחת, והמשיך באחרת, ונגמר ברצף של עדויות. של קבלנים שכאילו חיכו שנגיע אליהם כדי לספר איך פעם אחר פעם התבקשו לשלם כדי לקבל אישור לתכניות בניה. תן כסף – קבל אישור. אין כסף – אין אישור.

זה קורה באשדוד; זה קורה, לטענתם, מול האיש החזק בעירייה; וזה נחשף בתחקיר של רוני זינגר ואירית לכטר.

תגובות לתחקיר "עובדה":

 מ"מ ראש עיריית אשדוד, עמרם כנפו: "לא ביקשתי או קיבלתי תשלום תמורת קידום פרויקטים לבנייה בעיר ולא ידוע לו על מקורבים לי שכך נוהגים. יכול להיות שלאורך השנים אנשים שונים עשו בי שימוש למטרותיהם – כמובן בלי ידיעתי. באשר למגרש המדובר בכתבה, אני רכשתי מגרש, קידמתי את התוכנית שלו, לפחות ברמה של הוועדה המקומית. כל יזם רוצה לקדם את התוכנית שלו. באותה תקופה רציתי לקדם גם בוועדה המחוזית . במציאות לא קידמתי. במשך 13 שנה אני נמצא במצב שאנשים כל הזמן מספרים סיפורים. באתי לשליחות ציבורית שאני משתדל לממש אותה ואת זה אני עושה. אין אף אדם בעיר הזאת שיכול להעיד שביקשתי ממנו, אין אף אחד שיכול להגיד שנתן לי"

 יחיאל אבו: "כל העסקים שלי נקיים. בכל הקשור לכנפו – תשאלו אותו"

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי: "לא ידוע לי על עובדי עירייה שביקשו או קיבלו תשלום בגין קידום פרויקטים לבנייה. מעולם לא הובאו בפני תלונות על תפקודו של סגני כנפו, בכל הקשור לתפקודו בוועדה לתכנון ובנייה. אם יגיעו לידי תלונות על פעולת הוועדה, הן יטופלו ישירות". בעיריית אשדוד גם ציינו כי חלק מהתלונות בתחקיר מתייחסות לתקופה שבה לסרי לא כיהן כראש העיר.