"הרגע הכי קשה הוא הרגע, נדמה לי שהוא אפילו תת הכרתי, שהייתה לי תחושה שאני כבר מרחף לשמיים. זו איננה בדיחה, זה סיפור אמיתי: יותר מאוחר כאשר, שחזרתי את הדברים, אז הודיעו לי בעצם שאני קרעתי מעליי הכול, הכול. את האינפוזיות, את הכול  קרעתי מעליי. אני זוכר רק צרחות. צרחות, צרחות. ואני זוכר רק את הדהייה באוויר. זה היה הרגע שבעצם הבנתי שאני כבר אי שם בחלל".

ח"כ בנימין בן-אליעזר משחזר את רגעי האימה בבית החולים, הרגעים בהם הרופאים הכינו את משפחתו לכך שאולי לא ישרוד את הלילה. "אלה היו  40 יום של טראומה אחת מתמשכת ואתה לא רואה לזה סוף, אתה לא רואה לזה סוף ואתה אומר אל אלוהים, מה אתה בדיוק רוצה ממני? תרפה ממני". אבל הסוף הטוב הגיע, ובן אליעזר שוחרר השבוע לביתו כאדם בריא ורזה יותר, לאחר שהשיל 35 ק"ג ממשקלו. "הניצחון כולו שלי. אין כאן מה לעשות, כי אתה עומד פה ונאבק ובעצם השאלה היא אם יוכלו לך או לא. ובסוף לא יכלו לי, וזה כשלעצמו ללא ספק תחושה טובה".

פואד בראיון לאילנה דיין (צילום: גלעד טוקטלי, עובדה)
"אלה היו 40 יום של טראומה אחת מתמשכת" | צילום: גלעד טוקטלי, עובדה

ויש רגע מפתיע אחד שבו פואד במהלך הראיון ומזיל דמעה. זה קורה לפוליטיקאי הוותיק הזה כשהוא נזכר באנשים שהרעיפו עליו אהבה בימי האשפוז. אנשים שמעולם לא הכיר, ובכל זאת נכנסו לליבו. מי שלא התקשר אליו לאחר החלמה מהירה היה דווקא ידידו הקרוב נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק. מאז שיחתם האחרונה בימי הפגנות הענק בכיכר תחריר השניים לא שבו לשוחח.

"אני מוכרח לומר שמצאתי אדם מר נפש וכואב", מספר בן אליעזר על מובארק. "בכל מקרה, היום הוא לא רוצה לדבר עם אף אחד ולא מקבל שיחות, למרות שניסיתי. הוא פגוע עד עומק נפשו". על הטענות כי מובארק היה דיקטטור שטבח בעמו ענה פואד: "מי לא עשה את זה בעולם הערבי? בתימן לא עושים את זה? כשחאפז אל אסד הורג 30 אלף איש אף אחד לא אומר מילה אחת".

צפו בראיון המלא והבלעדי עם ח"כ בנימין בן אליעזר.

עוד בעובדה: חשיפה: הקלטת שהמדינה ניסתה להסתיר | מוות במוצבבחזרה לכרמל | שלושה תינוקות בחודשיים אילנה דיין בתוך קן הצרעות של הטליבן | טיוח בחסות המשטרה | המדריך למהפכה של איתי אנגל | הנרדף | השבוי הישראלי בלוב מדבר לראשונה