במשטרה ובפרקליטות מתקשים לזכור עד כמוהו - יד ימינו של העבריין החזק בבאר שבע, אחד שראה הכול ושמע הכול, ובעיקר אחד שהסכים לפתוח את הפה על דוכן העדים בלי שום חשבון.

קוראים לו טל קורקוס ועדותו הפלילה את יניב "ניבי" זגורי שהורשע בקשירת קשר לביצוע פשע, עבירות נשק, סחיטה באיומים והשחתת פני מקרקעין. בין הפשעים שזגורי הורשע בהם היו הנחת רימון בפתח ביתו של קצין שב"ס והצתת פיצוצייה בבאר שבע. בראיון ראשון לאילנה דיין מספר קורקוס על המשיכה שלו לעולם הפשע, החברות עם זגורי וההחלטה הקשה של חייו - לחצות את הקווים.

הדבר היחיד שלא קיבל מהמדינה
"אני יודע, מודה ומתוודה, חרגתי מהעקרונות שלי בתור פושע. אין ספק שעכשיו לעולם לא אוכל לחזור לדקה אחת להיות עבריין", הוא אומר. "ברגע שקיבלתי את ההחלטה הזאת הבנתי שאני לפשע לא חוזר. סגרתי דלת, נעלתי וזרקתי את המפתח. אני מודה שטעיתי, אני מודה שבגדתי אבל אני מודה בזה רק אחרי שניבי בגד בי".

בזכות העדות יניב זגורי הורשע אבל מצבו של קורקוס רחוק מלהיות מזהיר. במסגרת הסכם עד המדינה שחתם עם הפרקליטות, קיבל קורקוס סכום כסף נאה ועברו הפלילי נמחק. אלא שדבר אחד הוא לא קיבל מהמדינה, הדבר היחידי שיאפשר לו להתחיל חיים חדשים - אשרת שהייה במדינה זרה.

כרגע קורקוס נמצא רחוק מכאן בלי עבודה ובלי אשרה. הוא כנראה העד הראשון שמגיע מתוך תוכו של המנגנון והוא משוכנע שאם אף אחד לא יעזור לו, הוא בהחלט עלול להיות האחרון.

תגובת פרקליטיו של יניב זגורי לכתבה:
"הנאשמים זוכו מהעבירות המהותיות של חברות בארגון פשע, ובית המשפט קבע שקורקוס מניפולטיבי. במקביל ציינו השופטים את מחדלי המשטרה וצר לנו שבגלל מחדלים אלה לא תועד האופן שבו נחתם ההסכם עם עד המדינה ומה הנסיבות שהביאו אותו לאותה חתימה"

תגובת פרקליטו של מאור אלמקייס לכתבה:
"הוכח שהתנהלות המשטרה בתיק והתנהלותו של עד המדינה היו בגדר שערוריה."

תגובת פרקליטו של אבנר חנוכוב לכתבה:
"היום התברר שההר הוליד עכבר, מלכתחילה ידענו שאין מדובר בארגון פשע."

תגובת פרקליטו של מוטי ממן לכתבה:
"מתברר ש-120 אלף דולר לא הופכים עבריין לעד מדינה אמין."


עוד בכתבות עובדה: מה גרם לפעיל מפלגת העבודה להרוג אדם חף מפשע? | מצרים- סרט מלחמה | הסכנה שבדיקור מי השפיר