ארגון הפשע של משפחת אברג'יל מוגדר כבר שנים כיעד מספר אחת של משטרת ישראל. כעת מתאר קצין בכיר במשטרה איך כבר לפני שלוש שנים הוחמצה הזדמנות להפיל את ארגון הפשע של המשפחה.

זה כנראה הארגון החזק ביותר, ואולי גם המסוכן ביותר, שפעל בישראל אי פעם. ראשי הארגון עצורים בימים אלה וממתינים להחלטת בית המשפט העליון לגבי הסגרתם לארה"ב.

אבל על שולחנו של מבקר המדינה מונח מסמך, יוצא דופן בחומרתו, שחיבר קצין המשטרה לשעבר, סיימון פרי. לדבריו, אפשר היה לשים יד על הארגון הרבה יותר מוקדם. לדבריו, בכירים במשטרה ובפרקליטות כשלו והחמיצו הזדמנויות פז.

בכירים במשטרה ובפרקליטות מציגים תמונה שונה ומתעקשים שלא היה פספוס. שהתסכול שפרי מביע במסמך נובע גם מהעובדה שהוא היה במגעים עם המקור. אבל זה בדיוק מה שהופך את המסמך למרתק כל כך - פרי מפרט את מה שהוא ראה מקרוב ובטוח שאפשר היה להעמיד את ראשי הארגון לדין כאן בארץ לפני שנים.

סיימון פרי סירב לכל שיתוף פעולה ומסר כי לא יתראיין  כרגע.

תגובת משטרת ישראל לתחקיר:
מדובר במיחזור של טענות שהופרכו זה מכבר. תהליך הסגרתם של האחים אברג'יל הוא תולדה של חקירה מאומצת, מקצועית ומורכבת שנוהלה ביאחב"ל, בשיתוף רשויות החקירה בארה"ב, בליווי ופיקוח קרוב של הפרקליטות ופיקוד האגף לחקירות ומודיעין.

לטענות הקצין בדימוס אין כל שחר, ואין לנו אלא להצטער על  שאינטרסים זרים ואישים מובילים אותו. הישגי משטרת ישראל בשנים האחרונות במאבק בפשיעה החמורה והמאורגנת מדברים בעד עצמם.

במשרד המשפטים הביעו פליאה על העלאת השאלות הנוגעות לאפקט הדומינו. לדבריהם, בשורה התחתונה מתנהל כיום תיק הסגרה נגד  אברג'יל לארצות הברית.

תגובת שרון נהרי, פרקליטו של יצחק אברג'יל, לתחקיר:
אם מדינת ישראל רוצה להעמיד את מרשי לדין ניתן לעשות זאת בקלות בישראל.  העובדה שהמדינה בוחרת לשלוח אותו לאמריקאים לשיטת משפט שונה רק מחזקת את טענתנו כי גם בהליך ההסגרה אין ראיות נגדו.

תגובת אבי עמירם, פרקליטו של מאיר אברג'יל, לתחקיר:
תוכנו של מסמך פרי מעולם לא הובא לידיעת מאיר אברג'יל.


בשבוע הבא, במסגרת תכנית סיום העונה של עובדה, יובא סיפורו של יצחק אברג'יל הנער - מניין צמח ואיך הפך להיות העבריין הכי מבוקש בארץ?

 

עוד בעובדה: הר הקללה | חוצים גבולות | כל כתבות עובדה