אחד אחרי השני הוא רצח אותם. לאט, בסבלנות. מתכתב עם האמא והאבא בעזרת הודעות אס.אמ.אס ששלח מהטלפון של הקורבנות שכבר רצח. "לילדה יש חום", כתב לאמא טטיאנה מהטלפון של הסבתא לודמילה כדי לפתות אותה לשוב במהרה הביתה.

את הילדים הוא רצח מפני שהתעוררו - הרעש הפריע לו. כך, בפורטרוט, מתארים צוות החוקרים ששברו את הרוצח, דמיאן קרליק, וחקרו את פרשת הרצח הקשה ביותר שידעה ישראל בשנים האחרונות – רצח משפחת אושרנקו

טבח משפחת אושרנקו - סיקור מיוחד:

פוענח רצח משפחת אושרנקו
פרופיל של רוצח: מי אתה דמיאן קרליק?

תיעוד: השניות שלאחר הטבח
טבח המשפחה: כך התנהלה החקירה

גם החוקרים המיומנים של היחידה המרכזית התקשו לשמור על ההפרדה המקצועית הנדרשת. "מדובר באחד התיקים הקשים ביותר שידענו", העיד קצין בכיר. כעת, בדירת שיכון קטנה, דומה לזאת שבה נרצחה משפחת אושרנקו, התכנסו חמשת חוקרי המשטרה שפיצחו את הטבח והסכימו לספר איך נבלעו לדרמה שהפכה לכולנו את הקרביים. צעד אחר צעד, צוות החקירה בפיקודו של סנ"צ עופר מועלם חושף איך פוענח הרצח.

סדקים ראשונים בגרסה

"בתחילה הם כלל לא היו חשודים משום שמדובר באנשים קרובים למשפחת הנרצחים שהעסיקו במועדון של המשפחה", מספר אחד המעורבים בחקירה. "הבת הקטינה של החשוד ברצח עבדה כמלצרית במועדון הפרמייר ואפילו חגגה שם יום הולדת בליל הרצח. אשתו של החשוד הייתה מאוד קרובה ליאנה אושרנקו, היחידה מבני המשפחה ששרדה, היא אפילו תמכה בה בהלוויה".

למרות שלמשטרה הייתה התאמת די.אן.איי מבגדיו של קרליק שהושארו בזירת הרצח, קרליק המשיך להתעקש במשך ימים ארוכים כי אינו קשור לפרשה. את הסדק הראשון בגרסה שלו סיפקה קרובת משפחתו שהודתה כי היא הייתה זו שהעבירה את מפתחות הדירה של משפחת אושרנקו לידי החשוד קרליק. "ברגע שהמפתחות היו אצלו ביד הוא החל לתכנן את הרצח", מספר מקורב לחקירה.

השניה להישבר הייתה אשתו של קרליק, נטליה. החל מרגע מעצר בני הזוג באילת ועד שהגיעו למשרדי היחידה המרכזית ישבה החוקרת ענת קצב ליד אשת הרוצח ולא הפסיקה לדבר. בשלב מסוים ביקשה נטליה שהחוקרת תפסיק. "את מכאיבה לי באוזן", אמרה לה. אחרי יומיים היא נשברה. יום נוסף חלף וגם הרוצח נשבר וסיפק את הגרסה המלאה להשתלשלות האירועים באותו לילה.

"הוא רצה שיהיה שם שקט"

משפחת אושרנקו ז"ל (צילום: חדשות 2)
רצח אותם אחד, אחד. משפחת אושרנקו ז"ל | צילום: חדשות 2

"הוא נכנס לדירה, דאג להישאר באפלה והתחיל לרצוח אותם אחד אחרי השני. ראשונה נרצחה הסבתא. אחרי ה הוא שלח אס.אמ.אס לאמא שלילדה יש חום ושתגיע. אחרי זה הגיע הסבא והוא רוצח גם אותו. האמא טטיאנה מגיעה והוא כופה עליה לסמס לבעלה שהכל בסדר, ואז רוצח אותה. הילדים התעוררו והוא רוצח קודם את נתנאל בן השלושה חודשים ואחר כך את רושל בת השלוש. הוא דיבר בחקירה על זה שרצה שיהיה שקט, זה חוזר אצלו כל הזמן שהוא פשוט רצה שיהיה שם שקט".
השאלה שמנקרת לכולם בראש היא אחת: למה?
"על המניע הוא דיבר במשך שעות. הוא רצה נקמה, הוא רצה לנקום במשפחה הזו. מדובר באדם שעבד בעבר אצל המשפחה ופוטר משם בבושת פנים והרגיש מושפל. הוא רצה נקמה, זה משהו שחוזר אצלו שוב ושוב. כשדימה הגיע זה היה ההיי לייט של הלילה הזה. הוא חיכה לדימה. כשרצח את בני המשפחה האחרים הוא היה עם כובע גרב שהסתיר את פרצופו. כשדימה עלה הוא דאג להוריד את הכובע. הוא רצה שהוא יראה אותו לפני שהוא הורג אותו".

תגובת סניגורו של החשוד ברצח, דמיאן קרליק:
"מצער שהמשטרה בחרה לנהל את המשפט בתקשורת, במקום להמתין לניהולו בבית המשפט. הודאתו של החשוד, שבמהלך מעצרו היה קשור למיטה במשך ימים שלמים עוד תעמוד למבחן בבית המשפט - שם אני בטוח שיתנהל הליך הוגן.

תגובת פרקליטה של נטליה קרליק:
"נטליה קרליק מאשרת שסייעה לבעלה לגנוב כסף ממשפחת המנוח וזאת על רקע מצבה הכלכלי הקשה. אני תמה על כך שהמשטרה מייחסת לה עבירת רצח ומקווה שלא תואשם בעבירה זו".

עוד בעובדה: הצצה לחדר ההלבשה של מעודדות מכבי ת"א | המסע לחיים של יסמין פיינגולד