השם "אקרשטיין" הפך כבר מזמן לשם נרדף למדרכות מעוצבות אבל תחקיר עובדה חושף פרטים קצת פחות אסטתיים על מה שקורה במפעל החברה בירוחם.

50 תאונות עבודה אירעו שם רק בשנים האחרונות, חלק מהפועלים עובדים בתנאים בלתי אפשריים של אבק וחום, ובעיקר הנהלת חברת הענק שפועלת, לטענתה לפי החוק, אבל כנראה לא עושה די כדי לדאוג לעובדים ולבריאותם.

אבל עכשיו העובדים החליטו לומר בקול, בפנים גלויות ומול המצלמות את מה שהם יודעים כבר הרבה זמן: תאונות העבודה שלא דווחו כחוק, עובד שאיבד הכרה ולא זכה להתייחסות, קטיעת אצבעות במכונות ועוד.

יש לציין כי העובדים נחושים לשפר את תנאי הבטיחות במפעל, בין היתר בעזרת ארגון "כוח לעובדים" שסייע להם בהקמת ועד. ההנהלה לא מוכנה עד כה להכיר בוועד הזה.

תגובת מפעל אקרשטיין לתחקיר:

אנו מצרים על כך, שכחלק ממחלוקת משפטית על התארגנות עובדים הנדונה בימים אלה בבית הדין לעבודה, מנצלים נציגי ההתארגנות באופן ציני נושא רגיש וכאוב כמו תאונות עבודה - במטרה להפעיל לחץ בלתי ראוי ולפגוע בחברה. אקרשטיין מקפידה על בטיחותם של עובדיה ומשקיעה משאבים ומאמצים רבים - הרבה מעבר לדרישות החוק. החברה משתמשת באמצעי המיגון המתקדמים ביותר ועורכת בדיקות תקופתיות המאשרות את העמידה בכל התקנים.

החברה מדווחת באופן שוטף למשרד התמ"ת ולביטוח הלאומי על כל תאונה המחייבת דיווח על פי חוק. הדיווחים ותחקירי התאונה נמצאים בתיק הבטיחות אשר מוצג לנציגת התמ"ת בביקוריה במקום. מצופה היה ממשרד התמ"ת שיערוך ברור כלשהו עם החברה לפני שיתייחס לכתבה.

הכתבה ניזונה מנתונים מגמתיים ומסולפים שנמסרו ע"י גורמים אינטרסנטיים, תוך התעלמות מעובדות ומסמכים שהוצגו. לדאבוננו צוות עובדה בחר להיות כלי שרת בידי גורמים אלו. החברה תמשיך להיות בית חם ובטוח לעובדיה, כפי שהייתה לאורך שמונים שנות קיומה.

עוד בעובדה: יאיר לפיד נחשף