במשך שנותיו כראש אגף חקירות הקפיד דנינו על שתיקה, אבל עכשיו, רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו ועובר לפקד על המחוז הדרומי, מדבר דנינו לראשונה על הפרשיות הגדולות שבהן "זכה" לטפל: מחקירות אולמרט ועד קצב, מתיק הירשזון ועד חיים רמון.

בהתייחסו להתנהלות המשטרה והפרקליטות בתיק רמון אומר דנינו: "האזנו בין היתר למתלוננות ולשולה זקן, כי היה חשד שמהלכים על אימים על המתלוננת, וזה לא היה חשד בעלמא. היום כבר מותר לדבר על זה: ההאזנה לשולה זקן היתה בגלל פרשת רשות המיסים, וזו היתה האזנה חוקית לחלוטין. ההתנהלות הבעייתית היתה בהעברת האזנות הסתר הרלוונטיות לסנגורים של השר רמון, כאן היתה הבעיה . זה לא היה תקין, אבל לא היתה כאן שום כוונת זדון. אני יכול להגיד חד משמעית שהחומר הזה, אם בוחנים אותו היטב, מסייע לתביעה לא פחות אפילו קצת יותר מאשר היה מסייע להגנה".

הצצה לראיון עם חוקר מספר 1 (וידאו WMV: עובדה)
ניצב יוחנן דנינו | וידאו WMV: עובדה

דנינו מתייחס גם לביקורת של שר המשפטים דניאל פרידמן על התנהלות מערכת אכיפת החוק בפרשת רמון: "פרידמן לא היה אז שר משפטים, והוא פירסם מאמרים שלא אהבתי. היו שם הרבה האשמות חסרות בסיס שהופנו כלפינו, ואני חושב שמוטב היה שלא ייאמרו. בעיקר הייתי מצפה ממישהו שהוא בקיא בתחום הזה - ואני לא מתייחס אליו כאל שר משפטים אלא כאל מי שכתב את המאמרים כפרופסור למשפטים - הייתי מצפה לעשות הרבה יותר ביקורת לפני שמאשימים אותנו, החוקרים. כשר משפטים פרופ' פרידמן יכול לומר כל שעל ליבו ואני יכול לחשוב על דבריו מה שאני רוצה. אני משאיר את זה שם".

בעניין תיק קצב והדילמה האם להגיש נגד הנשיא לשעבר כתב אישום באשמת אונס, אומר דנינו: "אנחנו סברנו שיש ראיות (לאונס) ועמדתנו לא השתנתה גם אחרי סיכום הראיות. אני חושב שבמקרה הזה החוקרים כולם, בלי יוצא מן הכלל , נתנו את אמונם באופן חד משמעי במתלוננות; גם אני, למרות שלא ישבתי בעצמי עם המתלוננות. מבחינתי לא היה כאן אפילו מקום לספק. אני עומד על המלצותינו".
דנינו, שהיה האיש שהמליץ לסגור את תיק האי היווני, בניגוד לעמדתו של ראש אגף החקירות דאז משה מזרחי, מתייחס גם לנושא הזה בפעם הראשונה: "שמחתי לגלות שהיו כאלה שנתנו לי אז, כתת ניצב, סמכויות של יועץ משפטי לממשלה, אבל אחרי הכל לא אני סגרתי את התיק. זו היתה סמכות של היועץ המשפטי לממשלה, וכך הוא עשה. בכל מקרה, אני לא שמעתי מעולם את מזרחי אומר שיש ראיות לכתב אישום בפרשת האי היווני ומזרחי הוא האחרון שאני מצפה ממנו לציונים בנוגע ללהט שלי".

  על חקירתו של אריאל שרון אומר דנינו: "לחקור אותו במשך שבע שעות, זו היתה חוייה לא פשוטה בכלל. תמיד לחקור ראש ממשלה זה לא פשוט, על אחת כמה וכמה ראש ממשלה מסוגו של שרון. ולמרות גילו המתקדם אז, הוא היה מאוד ערני ומאוד מפוכח. לא מפספס מילה; מאוד מתוחכם . אבל בסופו של דבר, במיוחד אחרי כל שעות החקירה מול שרון, אני חשבתי שאין כאן תשתית ראייתית לכתב אישום. ההתרשמות שלי הייתה ששרון היה צריך להתנהל אחרת בפרשה הזו - אבל זה לא התפקיד שלי כשוטר לתת ציונים, ובין זה לבין ראיות פליליות נגדו- המרחק היה רב. אילו אני הייתי יוצא מהחקירה של שרון כשאני סבור שהוא שיקר לנו או שנתן לנו תשתית שהיא לגמרי לא נכונה - היינו הופכים כל אבן ולא עוזבים את הפרשה".

יש לכם סיפור שחשוב לפרסם? הצעות שחשוב לכם שנשמע? צוות התכנית "עובדה" מחכה לכם בטלמסר 050-8888866 או בדואר אלקטרוני: uvda@keshet-tv.com