בהופעה טלוויזיות ראשונה מלשכתה בירושלים אמרה אתמול (ראשון) נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש לאילנה דיין כי "ביקורת שיפוטית היא חיונית וחייבת להתקיים בכל מדינה דמוקרטית. כוח חייב איזונים והחלשה תוך שמירה על כבוד הדדי וביקורת".
בתשובה לשאלה: האם היא חוששת ממצב בו מוסדות השלטון לא יאכפו את החלטות בית המשפט העליון? אמרה בייניש: "זה חשש חמור מאוד לדמוקרטיה, זה כול כוחנו להצהיר על המצב המשפטי, אבל כיבוד פסקי הדין אינו תלוי בנו.
עוד אמרה בייניש כי "ניסו לעשות דה לגיטימציה לבית המשפט העליון. אנחנו חייבים להמשיך לעשות את תפקידנו, להגן על זכויות אדם תוך כיבוד האינטרס הציבורי של המדינה. זה בדיוק האיזון שתפקידנו לקבוע.
"הטענות כאילו השופטים בעליון הם קבוצה אליטיסטית ירושלמית אינה נכונה כלל. בית משפט מתנשא אינו עוסק בגורלם של עובדים זרים, באזרחים חסרי אמצעים, במי שמיוצגים ובמי שלא. כאן הכתובת האחרונה לכול מי שזקוק לסעד ולעזרה".
על רקע המלחמה האחרונה, והשיח הציבורי שהתעורר בעקבותיה, הדגישה בייניש שגם מלחמה חייבת להתנהל במסגרת החוק, "אנו חיים בתנאי חירום מאז קום המדינה אבל הכול פועל במסגרת החוק גם המשטר וגם המלחמה. אחרת לאן נקום ביום בו לא יהיו חוק ובתי משפט"