הדיירים
פרח (26) ושלום (28) דרור, זוג צעיר וחמוד, הורים לתינוקת בת שנה, נשואים מזה שנתיים והריון מתקדם של הילד השני שלהם. פרח עובדת כמנהלת חשבונות ושלום הוא עצמאי, בעל עסק לדלתות. בשנתיים האחרונות גרים בשכירות בבית קטן במושב אלישמע ורוצים מאוד לקנות לעצמם דירה. מזה שנה מחפשים בני הזוג דירה ולא מצליחים למצוא.

פרח דרור (תמונת AVI: mako)
שלום ופרח דרור | תמונת AVI: mako
מה מחפשים?
דירת 4 חדרים באזור הטוב של כפר סבא או הוד השרון כדי שיהיו קרובים למשפחה. פרח מאוד רוצה שלדירה תהיה מרפסת כדי ליהנות קצת מהשלווה והשקט שבאוויר הפתוח. שלום ישמח גם הוא במרפסת אבל מבהיר שאם זה יעלה יותר כסף, הם יצטרכו לוותר. מאחר ששלום נמצא רוב שעות היום בעבודה ופרח היא זו שמטפלת בילדה, חשוב לה מאוד לא להתרחק מאמא שלה, שגרה בכפר סבא.

כסף

הכנסתם המשותפת היא כ- 15,000 ₪ לחודש. לפרח ושלום הון עצמי של כ-400,000 ₪ שהם מביאים לעסקה.המשכנתא שהם מעוניינים לקחת היא של 1,000,000 ₪. על סמך חישובים שעשו בעבר, הם מתכוונים לקחת את המשכנתא ל-25 שנה וגובה ההחזר ההתחלתי שהם יכולים להחזיר הוא כ-4000 ₪ לחודש, מעט מעל שכר דירה ממוצע שהיו משלמים בלאו הכי.
הדירה

בעזרת מיטב המומחים בתחום הנדל"ן, הכלכלה והייעוץ המשפטי, ראו הזוג 5 דירות שונות כשהאחרונה הייתה דירת גן בת ארבעה חדרים באלפי מנשה בגודל 100 מ"ר בתקציב של 1.27 מיליון ש"ח. בדרך למשרד עורכי הדין, הרגישו הזוג שמדובר בדירת חלומותיהם והם היו מוכנים להציע 1.1 מיליון ש"ח. לבסוף השיחה המשמחת מבעלי הדירה הגיעה ומשפחת דרור סיכמה על קניית הדירה במחיר שהציעה וכיום היא בעלת נכס בישראל.

>> רוצים הביתה, שבת ב- 19:15