"למרבה הצער, הרבה אנשים שמדברים על רכישת בית, מדברים על דירת חלומות. למעשה אני מרגישה שהעבודה שלי זה להוציא אנשים מהחלומות שלהם ולהכיר להם את המציאות", מספרת ליאת תימור לקראת עלייתה של העונה החדשה של "רוצים הביתה", בה תעזור לזוגות צעירים לרכוש דירה תוך 48 שעות.

תימור, שהתארחה באולפן "מה אתם אומרים", סיפרה לחיים אתגר וחברי הפאנל: קותי סבג, אליקו וסיוון קליין, על הקשיים הרבים שחווים כיום זוגות צעירים במסע המפרך לקניית דירה בישראל: "אם אנשים היום קונים דירה, לוקחים משכנתא וב-20 השנים הבאות לא יוכלו לצאת למסעדות או לטוס לחו"ל זה לא משתלם", היא אומרת, "לעניין הזה יש מחיר: משכנתא שהולכת עד קצה היכולת אולי מעניקה בית, אבל משאירה אותך בלי חיים."

מעוניינים להשתתף בעונה החדשה של "רוצים הביתה"? בואו להירשם עוד היום

"אני מרגיש שמבחינת הקריירה אין לי עדיין ביטחון כלכלי"

קותי, שמרגיש על בשרו את אותו קושי שהוא מנת חלקם של רוב תושבי המדינה, מספר: "אם כל אחד ייאלץ להתאים את הכסף שיש לו, לדירה אותה הוא רוצה לרכוש, רוב המדינה תגור בקופסאות מקרר ריקות." הוא אומר ומשתף בכך שגם הזכייה ב"אח הגדול", והסכום שקיבל בעקבותיה, לא ממש מאפשר לו לקנות דירה גם היום: "אני מרגיש שמבחינת הקריירה עדיין אין לי ביטחון כלכלי בו אני יכול להגיד שאת הכסף ששמתי מצד מהזכייה אני יכול להשקיע בדירה. אני די בטוח שברגע שיהיה לי עוד קצת כסף פנוי אני אקח את ההימור."

רכישת דירה, כאמור, כרוכה הרבה פעמים בנטילת הימור שתוצאותיו הסופיות אף פעם לא ידועות, ויכולות להכניס כל אחד מאיתנו לבור כלכלי שהדרך חזרה ממנו תהיה קשה ומסובכת: "במציאות של קניית דירה אנחנו מוצאים את עצמנו, את המשפחה שלנו, ובעיקר את הכסף והיכולות שלנו. לא כולנו יודעים להתנהג ולהתייחס לזה בצורה מציאותית", אומרת תימור, שמבהירה שלפני הכל, כל אדם שעומד לפני רכישת דירה חייב להיות מודע ליכולות הכלכליות שלו: "לקנות דירה זה לא הימור, כל אחד יודע בדיוק כמה הוא מרוויח וכמה יש לו. הימור זה כשאתה קופץ מעבר ליכולות שלך."

"בית הוא לא עסק"

בעונה החדשה של "רוצים לדירה", תתלווה תימור לזוגות שעומדים לפני אחת ההרפתקאות הכלכליות הכי גדולות שקיימות כיום, אבל היא יודעת לספר שאם עושים זאת נכון, לא תמיד חייב להסתיים העניין במפח נפש: "לפני הכל, בית הוא לא עסק, הוא הרבה דברים שהם לא עסק. דירות כהשקעה הן לאנשים שיכולים להרשות את זה לעצמם. האנשים שאני מלווה בתכנית הם אנשים שמתקשים לקחת כיום משכנתא, וב-48 שעות אנחנו ממש עוזרים להם לקנות דירה, כולל פגישה עם עו"ד, כאשר במהלך מעמד החתימה מולו הם מחליטים בסופו של דבר אם לרכוש את הבית או לא."

בואו למצוא דירה תוך 48 שעות