אין תמונה
נישואים פלוס
מי מאיתנו לא היה רוצה להיות חלק מהמשפחה המושלמת שמכניסה הביתה רק אושר ונחת? אבל לא משנה כמה ההורים יתאמצו והאחים יפגינו יחסים למופת, תמיד נוכל למצוא יותר טוב אצל השכנים, שם הדשא ירוק יותר. בעונה החדשה של "משפחה מאושרת בשישה שיעורים", יוצאים אירי ריקין ופרופסור יורם יובל לחפש את הסוד מאחורי המשפחה המושלמת, זאת שכולנו חולמים עליה, וזה בדיוק הזמן להיזכר בכל המשפחות הבלתי נשכחות שראינו בטלוויזיה והיינו מתים להפוך לחלק מהן (או לפחות להתארח אצלן בארוחות חג). 

משפחת בריידי:

המשפחה המעורבת של מייק האלמן, קרול הגרושה, ששת הילדים מנישואיהם הקודמים ואליס העוזרת, כמובן. אם זה לא מספיק, לבית נכנסו ויצאו אינספור חיות מלבד טייגר הכלב ופלאפי החתול. היום זה אולי נראה לנו דבר שבשגרה, אבל בסוף שנות השישים הופעתה של משפחה אלטרנטיבית על המסך היה דבר פורץ דרך, ובכל זאת "משפחת בריידי" הפכה לאחת המשפחות האהובות על האמריקאים.

משפחת באנקר:

 

נכון, זו לא המשפחה הקלאסית שהיינו רוצים להיות חלק ממנה אבל דווקא בגלל זה היא הפכה לאחת מהמשפחות הבלתי נשכחות של כל הזמנים ב"הכל נשאר במשפחה". ארצ'י הגזען גר עם אשתו הצייתנית אדית, הבת גלוריה והחתן מייקל (שאולי זכור לכם יותר כ"ראש כרוב"), יחד הם הזכירו לנו שהטיפול המשפחתי הטוב ביותר הוא צחוק, בעיקר כשהוא מלא בסאטירה משובחת.

משפחת קיטון:

החבורה של "קשרי משפחה" שעימתה ראש בראש בין השמרנים לליברלים: סטיבן ואליס, בוגרי דור הסיקסטיז הפרוע, הם ההורים של אלכס, מאלורי וג'ניפר. אלכס, "מר שמרן", דאג להעביר אותם סדרות חינוך למופת והקדים את זמנו כשהראה לנו מה זה היפוך תפקידים בין הורים וילדים, הרבה לפני "בנות גילמור" ושות'. הקיטונים הפכו למשפחה שהשמרנים הכי אהבו לראות על המסך, ולא סתם הנשיא רייגן אמר "זו הסדרה האהובה עלי ביותר בטלוויזיה".

משפחת הקסטבל:

אי שם בשנות ה-80' פרצה לחיינו הסדרה "משפחת קוסבי" שבמרכזה עומדת בעצם משפחת הקסטבל, המשפחה השחורה הראשונה על המסך שהפכה את צבע העור ללא רלוונטי. ביל קוסבי בתפקיד קליף רופא הנשים, אמא קלייר עורכת הדין וחמשת הילדים - סונדרה, דניז, תיאו ונסה ורודי, גרים יחד בבית לתפארת בברוקלין. אליהם מצטרפת אוליביה, הבת החורגת של דניז, שהשיחות שלה עם קליף כבשו את לב הצופים. 

משפחת סימפסון:

אחרי שנים ארוכות בהן התרגלנו לראות את המשפחה המושלמת בטלוויזיה, הגיעה משפחת סימפסון: הומר ומארג' גרים בספרינגפילד עם הילדים בארט, ליסה, מגי, הכלב עם השם הכי קליט בטלוויזיה, "העוזר הקטן של סנטה", והחתול "סנובול 2". הסימפסונים סוף סוף הציגו לנו את המשפחה האמיתית שכל אחד יכול להתחבר אליה: הצעקות בבית, הריבים בין ההורים, הילד השובב - וכל זה עם הרבה הומור וציניות שרק המשפחה הכי צהובה על המסך יודעת להביא.

משפחת וולש:

מי לא היה רוצה להיות חלק מהצמד ברנדון וברנדה ולהסתובב במסדרונות התיכון הכי נחשק בחוף המערבי? ג'ים וסינדי וולש הציגו את מודל ההורים המושלמים והחזירו לפריים טיים את המשפחה הגרעינית של פעם שהפכה למותג ב"בברלי הילס 90210". אחרי שעשו את כל הדרך ממינסוטה הרחוקה, המשפחה אימצה לחיקה את מי שרק יכלה- ואלרי, סטיב, דילן, קלי וכל השאר. פייר? גם אנחנו היינו רוצים.

משפחת באנדי:

בואו נודה באמת, אנחנו הישראלים אוהבים להתמרמר. אולי זאת הסיבה שכל כך אהבנו לראות את אל באנדי, מוכר הנעליים שבכל רגע אפשרי מתעקש להתרפק על העבר ולהיזכר בימי התהילה שלו כשחקן פוטבול שהבקיע 4 טאצ'דאונים במשחק אחד. נכון שבכל הזדמנות שיש לו הוא עוקץ את הילדים קלי ובאד, ומתלונן על אשתו פגי, הג'ינג'ית הכי לוהטת שיש. אבל ברגעי האמת הוא תמיד יוצא להגנתם כדי לשמור על כבוד המשפחה.

המשפחה הישראלית:

היוצרים אולי החליטו להשאיר אותם ללא שם משפחה, אבל כולנו מכירים את החמולה הכי צברית שיש, זו שהשתלטה על רחוב ויטק 9 התל אביבי והפכה אותו למותג של ממש ב"קרובים קרובים". יורם וליאורה גרים עם שלושת הילדים אפרת, אביתר ומולי, כשבקומה מעל גרה תיקי, אחות של יורם, יחד עם בעלה אילן והבת גליה. בקומה מתחת גרה הדודה חנה בעלת האהבה הבלתי נלאית לקקטוסים, וכולם ביחד הפכו עם הזמן לסמל של המשפחה הישראלית, זו שלעולם לא יימאס לנו לראות בשידורים חוזרים.

עוד ב"משפחה מאושרת":

"משפחה מאושרת בשישה שיעורים", שבת ב-22:00, ערוץ 2