לפני חמש שנים, טוהר דוד ז"ל יצאה למסיבת טבע שם התמוטטה ובסופה מתה. בית המשפט המחוזי בבאר שבע,  הרשיע את שני מארגני המסיבה בגרימת מוות ברשלנות ובהמתה. את החובש הצעיר עומרי חיון , שגרם לכך שטוהר לא תפונה לטיפול בית החולים, זיכה ביה"מ מחמת הספק. היום (רביעי), הוריה אבי וויויאן, סיפרו ב"גלית ויואב" על זעמם בנוגע לפסק הדין שניתן למארגנים.

"הרגשות מעורבים", סיפר אבי והוסיף. "אנחנו יודעים שהשופט עשה עבודה מאוד יסודית והמשפט נמשך חמש שנים. נוצר תקדים כי אחד הנאשמים קיבל המתה בקלות דעת ועל גרימת מוות ברשלנות אנחנו לא מסכימים כי אנחנו מכירים את התיק מקרוב". 

הוריה של טוהר דוד ז"ל שמתה במסיבת טבע (צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12)
"בן אדם הרג ילדה". טוהר דוד ז"ל | צילום: מתוך "גלית ויואב", קשת12

בהמשך, האם למשפחת דוד חיזקה את בעלה וביקרה את מי שזוכה מחמת הספק. "הדבר שהכי חורה לי זה המקרה עם החובש הצעיר שהגדיר את עצמו כסטודנט לרפואה ויש לו הרבה יותר ידע מאדם רגיל. הוא היה איתה, התברר שקשרו אותה, 4 שעות הוא היה איתה ואת הנשימות האחרונות היא עשתה עליו. בהתחלה הוציאו את טוהר עם טנדר ומי שביקש שיחזירו אותה זה אותו סטודנט. הוא לקח על עצמו את האחריות ולכן אנחנו מתוסכלים ועצובים". האב חיזק את דבריה. "היה חובש קרבי שראה את המצב שלה ואמר שחייבים לפנות אותה לבית חולים. אנחנו מניחים שהמארגנים פנו אל החובש ובגלל שהמסיבה לא חוקית ביקשו להחזיר אותה".

עד כמה המחשבות על טוהר משפיעות על חיי היום יום שלכם?
 "זה סיוט של כל הורה לאבד את הילד שלו. אי אפשר לעשות קידוש בלעדיה. זה מאוד קשה. בנקודות האלה זה קורע את הנשמה", אמרה והוסיפה. "אנחנו נמשיך לעשות את החגים בלי טוהר והגעגועים מאוד גדולים אליה. היא הייתה הבת שלי, חברה שלי וילדה מדהימה. ייעודית לקצונה. היא בסך הכל הלכה לשמח חבר ביום הולדת".

ידוע לכם האם יש קשר בין מותה של טוהר לשימוש בסמים?
"בנתיחה לאחר המוות, המשטרה הכריחה אותנו לנתח את הגופה במכון לרפואה משפטית וכתוב שלא נמצאו סמים ואלכוהול בנתיחה מורחבת. מומחית מטעמם אמרה שלא".